57 باند زورگیری، آدم ربایی، سرقت و کلاهبرداری در پایتخت منهدم شد


57 باند زورگیری، آدم ربایی، سرقت و کلاهبرداری در پایتخت منهدم شد

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: 57 باند خلافکاران پایتخت از جمله 11 باند زورگیری، کیف‌قاپی و سرقت تحت عنوان مامور، 10 باند سرقت منزل و مغازه، 9 باند جاعل و کلاهبردار، 2 باند قاتل و آدم‌ربا، در طرح کاشف 3 توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ منهدم شد.

به گزارش ایرنا، سردار "حسین رحیمی" امروز/یکشنبه/ در مراسم پایان سومین طرح کاشف پلیس آگاهی و پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، در خصوص اقدامات پلیس آگاهی در این طرح، همچنین گفت: ۲۸۸ نفر از محکومان فراری، قاتلان، سارقان مسلح، متجاوزان به عنف، جاعلان، سارقان خودرو و موتورسیکلت، زورگیر، گوشی قاپ و کیف قاپ دستگیر شدند که ۱۸۷ نفر از آن‌ها سابقه‌دار هستند.

به گفته وی، سه هزار و ۵۰۰ فقره سرقت، هزاران قلم اموال سرقتی مردم و صدها مدارک مجهول در این طرح کشف شد.

57 باند زورگیری، آدم ربایی، سرقت و کلاهبرداری در پایتخت منهدم شد

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ در خصوص اقدامات پلیس امنیت اقتصادی که از این پس شامل طرح‌های کاشف نیز می‌شود، بیان داشت: ماموران این پلیس در طرح سوم کاشف ۸۴۴ هزار قلم انواع دارو، ۱۲ هزار عدد لاستیک قاچاق، ۶ هزار و ۲۰۰ قلم انواع لوازم الکترونیکی، ۵ هزار و ۴۰۰ لوازم یدکی صنعتی، ۱۶۰ هزار توپ پارچه، یکهزار و ۲۱۴ عدد ماینر مجموعاً با ارزش ۶۰ میلیارد تومان کشف کردند.

۷۰ شرکت صوری ۹۰۰ میلیون دلار در طی یک سال اخیر ارز دریافت کرده بود

رحیمی ادامه داد: همچنین ۷۰ شرکت صوری که با مدارک افراد غیر تاسیس شده بود و اقدام به دریافت ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی می‌کردند شناسایی شدند.

وی با اعلام اینکه شرکت‌های مذکور طی یک سال اخیر ۹۰۰ میلیون دلار به منظور واردات کالاهای اساسی ارز دولتی دریافت کرده بودند، گفت: ۲۰۰ نفر از این افراد بازداشت و پرونده در دست رسیدگی است.

مقام ارشد انتظامی پایتخت اظهار داشت: در حوزه زمین‌خواری نیز یک باند ۲۰ نفره منهدم شد که از آن‌ها ۲۰۰ سند دفترچه‌ های جعلی کشف کردیم. متهمان دارای مهرهای جعلی سازمان‌ها از جمله ثبت و اسناد، شهرداری‌ها بودند و با شناسایی زمین‌های خالی در "تهران" و "دماوند" و سندسازی آن‌ها را به فروش می‌رساندند.

ورود مجرمان به فضای مجازی، این محیط را ناامن ساخته است

رئیس پلیس تهران بزرگ در جمع خبرنگاران نیز تاکید کرد: میزان هجرت مجرمان به فضای مجازی بسیار زیاد شده است و این فضا قابل اعتماد نیست. با توجه به اینکه قربانیان زیادی در این حوزه داریم مردم در تعاملات خود مراقب باشند و اصالت اظهارات افراد برایشان محرز شود.

ابلاغی برای بازگشایی مدارس به پلیس ارائه نشده است

رحیمی خاطرنشان کرد: تاکنون از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازگشایی مدارس ابلاغی برای پلیس صورت نگرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قالیباف به خاطر ائتلاف دوستان خودرا قربانی کرد/ قالیباف برای انتخابات مجلس دوازدهم یک ا...