چهار مرکز ورزشی کیش در حال بازسازی است


چهار مرکز ورزشی کیش در حال بازسازی است

کیش - ایرنا - معاون فنی و عمرانی شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: این شرکت اکنون چهار مرکز ورزشی جزیره را 287 میلیارد ریال اعتبار بازسازی می کند.

آرش نیک فرجام روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از طرح توسعه و بازسازی سالن اسکواش جزیره در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: چهار طرح ورزشی در حال تعمیر و بازسازی شامل مجموعه اسکواش زنان و مردان، زمین تنیس، سالن چند منظوره میرمهنا و پیست تارتان است.

وی با بیان اینکه برای این طرح ها ۲۸۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت عمران، آب و خدمات کیش هزینه می شود اضافه کرد: مجموعه اسکواش زنان و بانوان به عنوان بزرگترین و مهمترین این طرح ها با ۷۴ میلیارد ریال اعتبار است.

نیک فرجام افزود: این طرح هم اکنون با پیشرفت ۹۰ درصدی در حال احداث است که به دلیل فراوانی تعداد ورزشکاران و اهمیت این رشته ورزشی شرکت در اسفند سال گذشته تصمیم به تحویل بخشی از این مجموعه برای برگزاری مسابقات و تمرینات ورزشکاران کرده است.

وی یادآور شد: در اسفند سال گذشته این طرح به صورت کلی دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بود اما مجموعه طوری بود که در عین داشتن برخی نواقص، امکان بهره برداری در مواقع ضروری را داشت.

معاون فنی و عمرانی شرکت عمران آب و خدمات کیش گفت: هم اکنون عملیات باقی مانده این طرح جز بخش های هزینه بر همانند خرید کندانسورهای ۲۰ و ۳۰ تنی برودتی بوده که پیمانکار طرح و این شرکت این دستگاه ها را خریداری و به زودی برای تکمیل طرح آن را نصب می کند.

وی با بیان اینکه تکمیل کابل کشی سیستم روشنایی، محوطه سازی و انجام برخی ریزه کاری های عمرانی دیگر عملیات باقی مانده طرح است افزود: انتظار داریم در صورت روند مناسب عملیات اجرایی طرح تا پایان آبان با پیشرفت ۱۰۰ درصدی به بهره بردار تحویل داده شود.

نیک فرجام گفت: این طرح در سال ۱۳۹۶ از سوی معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش به پیمانکار برای بازسازی تحویل داده شد اما تا سال ۱۳۹۸ دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود که پس از این به عنوان یک طرح ابلاغی ادامه عملیات آن بر عهده شرکت عمران، آب و خدمات گذاشته شد.

وی یادآور شد: در شرکت عمران، آب و خدمات کیش همان موقع پس از طی روند قضایی خروج پیمانکار قبلی، در اردیبهشت ۱۳۹۹ به منظور آغاز دوباره عملیات اجرایی به پیمانکاری جدید با قرارداد هفت ماهه تحویل داده شد و کنون نیز از سوی این پیمانکار در حال تکمیل است.

نیک فرجام افزود: این مجموعه یکی از ظرفیت‌های گردشگری جزیره مرجانی کیش است که به پشتوانه امکانات مناسب، سالها میزبان برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی و اردوهای تیم‌های ورزشی کشور بوده و در حال به روز رسانی است.

عملیات توسعه و بازسازی سالن‌های اسکواش شامل نوسازی سیستم برودت سالن ها، اجرای مجدد سازه فضایی سالن بانوان و پوشش کامل آن به مساحت ۴۰۰ مترمربع، بازسازی فضاهای اداری، رختکن‌ها، سرویس های بهداشتی و سایر مشاعات، تکمیل موتورخانه مرکزی و سیستم اتفای حریق، تعویض و نوسازی بیش از ۲۵۰ عدد صندلی سالن ها، نصب کفپوش های کورت بانوان و نصب و راه‌اندازی در برقی ورودی اصلی سالن بانوان، عملیات محوطه سازی و سیستم روشنایی محوطه است.

مجموعه سالن های اسکواش کیش در۲ هزار متر مربع زیر بنا، دارای پنج کورت استاندارد بین‌المللی، سالن بدنسازی، فضاهای اداری، رختکن و سرویس های بهداشتی، امکانات برودتی، روشنایی، تجهیزات صوتی و ایمنی بوده و از ظرفیت ۴۵۰ صندلی در ۲ بخش بانوان و آقایان برخوردار است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!