فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر


فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر

گجت نیوز فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد تا احتمالا به جای تونلند S دنده ای در شرکت ایران خودرو دیزل به تولید برسد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم. شرکت ایران خودرو دیزل هم‌اکنون نسخه S فوتون تونلند را با موتورهای توربو بنزینی و دیزلی تولید و روانه بازار... نوشته فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد +...

فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد تا احتمالا به جای تونلند S دنده ای در شرکت ایران خودرو دیزل به تولید برسد. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

شرکت ایران خودرو دیزل هم‌اکنون نسخه S فوتون تونلند را با موتورهای توربو بنزینی و دیزلی تولید و روانه بازار می‌کند، اما این خودروساز قصد دارد تا آخرین نسخه از فوتون تونلند فیس لیفت یعنی سری E5 و E7 را به عنوان جایگزین نسخه‌های فعلی به تولید برساند. از این رو در آینده‌ای نزدیک مدل فیس لیفت ۲۰۱۹ این پیکاپ دو دیفرانسیل جایگزین نسخه‌های تونلند E3 فعلی خواهند شد.

فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر

ایران خودرو دیزل همچنین قصد دارد فوتون تونلند G یا همان تونلند یوتو که در برخی بازارها با نام تونلند ۹ به فروش می‌رسد را به عنوان پیکاپ اتوماتیک جدید خود تا پایان سال به بازار عرضه کند که پیش‌بینی می‌شود قیمت آن حدود ۱ میلیارد تا ۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان باشد. از این رو این خودرو از لحاظ رده قیمتی و بازاری با فوتون تونلند فیس لیفت سری E5 و E7 متفاوت خواهد بود. در واقع فوتون تونلند فیس لیفت فقط در نسخه دنده‌ای روانه بازار می‌شود و قیمت آن نیز به تونلندهای سری S فعلی نزدیک خواهد بود.

معرفی فوتون تونلند فیس لیفت ۲۰۱۹

فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر

فوتون تونلندی که در بازار ایران عرضه می‌شود با مدل ۲۰۱۲ در بازارهای هدف این برند چینی عرضه شد و شرکت فوتون طی سال‌ها با اعمال تغییرات ظاهری و فنی توانست سطح آن را برای جلب نگاه مشتریان افزایش دهد. فوتون تونلند سری S در سال ۱۳۹۸ توسط ایران خودرو دیزل روانه بازار شد و مدتی بعد برای آن موتور توربو بنزینی نیز در نظر گرفته شد، اما این خودروساز اکنون قصد دارد تا آخرین فیس لیفت رسمی این خودرو را با مدل ۲۰۱۹ به بازار عرضه کند.

فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر

فوتون تونلند فیس لیفت ۲۰۱۹ به عنوان مدل ارتقا پیدا کرده نسخه فعلی موجود در بازار ایران محسوب می‌شود و از لحاظ ساختاری و فنی با نسخه‌های S تفاوت زیادی نخواهد داشت، اما طراحان این برند چینی تغییراتی را در ظاهر و کابین آن اعمال کردند که توانسته از این حیث تفاوت‌های آشکاری را نسبت به نسخه‌های S موجود در بازار ایران به وجود آورد. چنین موضوعی باعث خواهد شد این پیکاپ بتواند با سایر پیکاپ‌های چینی بهتر از قبل به رقابت بپردازد. گفتنی است فوتون تونلند فیس لیفت ۲۰۱۹ در بازارهای جهانی از کابینی مشابه تونلندهای S و ساوانا بهره می‌برد، اما ایران خودرو برای کابین آن طرحی دیگر که به سال ۲۰۲۰ تعلق دارد را در نظر گرفته است.

مشخصات فنی

فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر

فوتون تونلند فیس لیفت به احتمال زیاد با همان مشخصات فنی و امکاناتی که در نسخه‌های S وجود دارد به بازار عرضه خواهد شد. هم‌اکنون این پیکاپ در مدل S از یک موتور ۲ لیتری توربو و GDi بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این موتور یکی از معروف‌ترین قوای محرکه طراحی شده توسط شرکت میتسوبیشی و بورگوارنر محسوب می‌شود و در بازارهای جهانی آن را یک پیشرانه با طول عمر بالا و توان حرکتی مناسب می‌شناسند. همچنین پیکاپ‌ها و شاسی بلندهای مختلفی در حال حاضر از این پیشرانه بهره می‌برند.

این پیشرانه حداکثر گشتاور را در دور کمتر از ۱۵۰۰RPM به تولید می‌رساند که یکی از ویژگی‌های خوب آن محسوب می‌شود. این پیشرانه به کمک گیربکس دستی آیسین باعث می‌شود تا نسخه جدید فوتون تونلند بنزینی از توان حرکتی چشمگیری برخوردار شود. ضمن این که گیربکس این خودرو از نوع ارتقا پیدا کرده ۵ سرعت دستی بوده و توسط شرکت آیسین طراحی شده است.

نسخه دیزلی تونلند S از موتور ۲.۸ لیتری کامینز برخوردار بوده که قادر به به تولید قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن‌متر است. همچنین سیستم انقال قدرت این نسخه نسبت به نسخه بنزینی با ضرایب متفاوتی همراه است. اگر تونلند فیس لیفت با پیشرانه دیزلی در بازار عرضه شود، احتمالا همین پیشرانه برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

امکانات

فوتون تونلند فیس لیفت دنده ای وارد ایران شد + مشخصات و تصاویر

از امکانات نسخه‌های فیس لیفت تونلند توربوشارژر بنزینی و دیزلی می‌توان به سامانه کنترل پایداری الکتریکی، کروز کنترل، دو کیسه هوا، تریم داخلی جدید، تریم داخلی چرم، سامانه کنترل سرعت در سراشیبی، تنظیم حالت انتقال قدرت (تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک، دو دیفرانسیل سنگین)، دوربین عقب و سنسور پارک، تهویه الکتریکی، سنسور نور، کامپیوتر سفر، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب، نمایشگر لمسی، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، خفه کن موتور (در نسخه دیزل) و رهیاب ماهواره‌ای اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری