مشکلات ارزی و داروخانه‌هایی که تا مرز ورشکستگی رفته‌اند


مشکلات ارزی و داروخانه‌هایی که تا مرز ورشکستگی رفته‌اند

یک داروساز پیشکسوت در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای تامین مناسب دارو باید وضعیت ارزی کشور تصحیح شود، اظهار کرد: ارز در حوزه دارو که مهم‌ترین بخش است، سال‌هاست مورد بی مهری قرار گرفته و همین دارو را با نوسان مواجه کرده است. 

محمد حسن شریف آزاده که از سال ۵۰ در خراسان جنوبی مشغول به فعالیت است، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از اواسط مرداد ماه امسال، خراسان جنوبی نیز مانتد همه کشور با کمبود سرم مواجه شد و این قلم دارویی تنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توزیع می‌شد.

وی با بیان اینکه این سیاست فعلی وزارت بهداشت است و مردم نباید داروخانه‌ها را مقصر بدانند، افزود: زمانی که بیمار با نسخه‌ای که در آن چهار سرم وجود دارد به داروخانه مراجعه می‌کند، تمام آن چهار سرم را نمی‌تواند دریافت کند.

این داروساز بیان کرد: مسئولان گفته‌اند طی این روزها ۲۶ هزار سرم وارد خراسان جنوبی می‌شود و امیدواریم با ورود این مقدار سرم، کمبود در استان رفع شود.

شریف آزاده با بیان اینکه در حال حاضر همچنان در حوزه تامین سرم مورد نیاز بیماران کمبودهایی وجود دارد، تصریح کرد: اکنون تجمعات در داروخانه زیاد است، اما باید تقاضای کاذب نیز کنترل شود.

وی با بیان اینکه برای تامین مناسب دارو باید وضعیت ارزی کشور تصحیح شود، در حالی که این امر در کشور ضعف دارد و سال‌هاست برطرف نشده است، اظهار کرد: ارز در حوزه دارو که مهم‌ترین بخش است، سال‌هاست مورد بی مهری قرار گرفته و همین دارو را با نوسان مواجه کرده است.

این داروساز با بیان اینکه مهم‌ترین اقدامی که وزارت بهداشت باید انجام دهد، این است که مشکلات ارزی را برای واردات دارو حل کند، افزود: قبل از ایجاد سامانه‌های هوشمند نیز باید زیرساخت‌های آن آماده می‌شد تا اکنون در این بخش نیز دچار مشکل نشویم.

شریف آزاده با بیان اینکه متاسفانه بحث نظارت در حوزه دارو نیز جدی گرفته نمی‌شود، افزود: نباید فراموش کنیم که داروخانه‌ها مشکل مردم را که همانا مشکل دارو آن هم در این زمان شیوع کروناست، فریاد می‌زنند.

وی با بیان اینکه درآمد داروخانه‌ها برخلاف تصور مردم در این دوران افزایش نیافته و اکثر آن‌ها حتی تا مرز ورشکستگی پیش رفته‌اند، امری که باید به آن رسیدگی شود، تصریح کرد: نباید تمام مشکلات را از ناحیه داروخانه داران دانست، این افراد تنها مجری تصمیمات هستند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


خدمت به مردم لازمه امیدآفرینی است