رعایت پروتکل های بهداشتی در کیش 10 درصد پایین تر از حد ایمنی است


رعایت پروتکل های بهداشتی در کیش 10 درصد پایین تر از حد ایمنی است

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در این جزیره هم اکنون 10 درصد از حد ایمنی 85 درصد پایین تر است که افزایش این میزان باید در دستور کار کیشوندان و مسافران قرار بگیرد.

محمدرضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از روز گذشته تعداد بستری بیماران کرونایی در این جزیره به صفر رسیده است اظهار داشت: مردم اکنون همراهی قابل قبولی برای مقابله با این ویروس دارند اما کماکان میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی پایین‌تر از حد ایمنی است.

وی اضافه کرد: میانگین ایمنی و مطلوب برای قطع یا به حداقل رساندن چرخش ویروس در جامعه ۸۵ درصد است که این شاخص در جزیره کیش ۷۵ درصد بوده و افزایش آن نیازمند همکاری و تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

سخنگوی شورای سلامت کیش با بیان اینکه این جزیره پس از ۲ ماه درگیری با ویروس در پیک پنجم توانست این بحران را پشت سر بگذارد افزود: علاوه بر همکاری مردم، بدون تلاش‌های بی وقفه کادر درمان، حمایت های مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای شورای سلامت، جوامع صنفی، هلال احمر، بسیج ، نیروی انتظامی ، رسانه ها و فعالان فضای مجاز عبور از این پیک میسر نمی شد.

وی ازرعایت و همراهی صنوف مختلف تقدیر کرد و گفت : اصناف همکاری بسیار خوب و فراتر از انتظاری را با شورای سلامت داشتند علیرغم اینکه این همه‌گیری باعث سختی و تعطیلی کسب و کارشان شد، مراعات کردند و هر وقت محدودیت ایجاد شد آنان همراه شورای سلامت بودند.

جزیره کیش از ابتدای تیر تا ۶ شهریور سال جاری در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و در این مدت با جانباختن ۳۳ بیمار مبتلا به کرونا، تعداد جانباختگان آن به ۵۶ نفر رسیده است.

کیش در پیک پنجم کرونا، در ۱۷ مرداد شاهد مراجعه ۸۰۰ بیمار مشکوک مبتلا به بیمارستان در یک روز بوده و علاوه بر آن ۱۸ مرداد با فوت سه کیشوند در یک روز رکورد تازه ای از جانباختگان این ویروس در جزیره برجا گذاشته شد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.




حلقه های گردشگری خلیج فارس از کیش تا جزیره هندورابی و بندرکنگ