فرهنگ رانندگی در کیش ازجاذبه های گردشگری است


فرهنگ رانندگی در کیش ازجاذبه های گردشگری است

کیش - ایرنا - رییس پلیس راهور کیش گفت: فرهنگ نهادینه شده رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی در این جزیره از جاذبه های گردشگری آن است.

به گزارش ایرنا، سرگرد مهدی توانگر روز شنبه درنشست خبری خود با اصحاب رسانه کیش اظهار داشت: فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این جزیره میراثی جاودان از مردمان کیش به نسل حاضر است.

وی با بیان اینکه بوق نزدن رعایت حق تقدم و سرعت مجاز از جمله قوانین مورد تاکید رانندگی در جزیره کیش است اضافه کرد: این قانون ها همواره از سوی کیشوندان و مسافران رعایت شده و پر رنگ تر از سایر موارد است.

پلیس راهور کیش یاد آور شد: از نظر قوانین راهنمایی و رانندگی استفاده کنندگان از معابر به چهار بخش رانندگان، سرنشین ها، عابران و پلیس تقسیم می شوند که رعایت نکردن قانون از سوی یک بخش تضییع حقوق دیگران است.

وی افزود: به همین دلیل در جزیره کیش همواره بر رعایت این اصول تاکید شده و پلیس راهور نیز در نظر دارد به منظور تخلیه هیجانات کیشوندان و مسافران جوان جزیره اقدام به برگزاری مسابقات مختلف از جمله درگ در برخی معابر با همکاری دستگاه های مختلف کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش یاداور شد: ارایه آموزش فرهنگ ترافیکی به کیشوندان و مسافران با همکاری دستگاه ها و ادارات مختلف از برنامه های این پلیس در سال جاری است.

موتورهای شارژی ساماندهی می شود

توانگر با بیان اینکه ساماندهی موتورهای شارژی در جزیره کیش را یکی از مطالبات مردمی اعلام کرد و افزود: در این راستا با همکاری شرکت عمران، آب و خدمات جزیره فعالیت موتورهای شارژی با پلاک گذاری قانونمند می شود.

وی گفت: همچنین اعطای گواهینامه به دارندگان موتورهای شارژی از مهمترین برنامه های این ساماندهی است و با توجه به اینکه بانوان بخشی از استفاده کنندگان از این وسیله هستند اعطای گواهینامه به این قشر در جزیره در حال بررسی است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


30درصد تنوع گونه‌ پرندگان کشور در کیش جای گرفته است