درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه 911 توربو


درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه 911 توربو

تراتل هاوس بار دیگر ب‌ام‌و M5 CS را به مسابقهٔ درگ در برابر حریفی قدرتمند دعوت کرده است. این سدان فوق‌العادهٔ آلمانی این بار باید با یک پورشه 911 توربو مبارزه کند. برای یادآوری، M5 CS به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 توئین توربو مجهز است که 635 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر … The post درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه 911 توربو appeared first on...

تراتل هاوس بار دیگر ب‌ام‌و M5 CS را به مسابقهٔ درگ در برابر حریفی قدرتمند دعوت کرده است. این سدان فوق‌العادهٔ آلمانی این بار باید با یک پورشه ۹۱۱ توربو مبارزه کند. برای یادآوری، M5 CS به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور تحویل داده می‌شود؛ اما با توجه به تجربهٔ تراتل هاوس، به نظر می‌رسد این سدان اسپرت بسیار بیشتر از ادعای ب‌ام‌و قدرت داشته باشد.

درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه 911 توربو

تراتل هاوس برای این درگ بجای ۹۱۱ توربو S، مدل استاندارد توربو را انتخاب کرده است زیرا قیمت ۱۷۲ هزار دلاری آن به قیمت ۱۴۴ هزار دلاری ب‌ام‌و نزدیک‌تر است. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در ۹۱۱ توربو ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. هرچند پورشه قدرت کمتری نسبت به M5 CS دارد اما وزن آن‌هم سبک‌تر است که شانس خودروها را برابر می‌کند.

درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه 911 توربو

اولین درگ با لانچ کنترل برگزار می‌شود. خودروها شانه‌به‌شانهٔ هم پیش می‌روند اما سرانجام پورشه جلو می‌افتد و هرچند فاصلهٔ دو خودرو نزدیک است اما پیروزی به ۹۱۱ توربو می‌رسد. سپس خودروها برای درگ دیگری این بار بدون لانچ کنترل آماده می‌شوند. این دفعه، پورشه از همان ابتدا جلو می‌افتد و ب‌ام‌و نمی‌تواند خود را به رقیب برساند؛ و در آخر هم یک مسابقهٔ رولینگ برگزار می‌شود که یک بار دیگر این پورشه است که جلو می‌افتد و درنهایت پیروز می‌شود.

درگ هیجان‌انگیز ب‌ام‌و M5 CS و پورشه 911 توربو

پس از پایان رقابت این دو خودرو، بچه‌های تراتل هاوس ۹۱۱ توربو را در برابر یک مرسدس E63 S AMG تیون شده با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت قرار می‌دهند. البته با بیش از ۴۰۰ اسب بخار اختلاف قدرت بین دو خودرو، این مسابقه نمی‌تواند عادلانه باشد اما حتی در باران که کشش کمتر است هم سدان تقویت‌شده مرسدس پورشه را در گردوغبار خود جا می‌گذارد.

مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ توربو ب‌ام‌و M5 CS
پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۵۸۰ اسب بخار ۶۳۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۱۶۵۰ کیلوگرم ۱۸۶۵ کیلوگرم
قیمت ۱۷۲,۱۵۰ دلار ۱۴۳,۹۹۵ دلار

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز دوشنبه 17 بهمن 1401