200 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز قزوین نیاز است


200 میلیارد تومان برای رفع نقاط حادثه خیز قزوین نیاز است

قزوین - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: 200 میلیارد تومان اعتبار برای رفع 56 نقطه حادثه خیز این استان مورد نیاز است.

جواد حق لطفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۷۲ نقطه پرتصادف و حادثه خیز شناسایی شده در سطح استان، ۱۶ نقطه با صرف هفت میلیارد تومان اعتبار طی سال‌های اخیر برای تسهیل در امر تردد خودروها ایمن‌سازی شده است.

به گفته وی، هم اکنون نیز عملیات ایمن سازی پنج نقطه از نقاط حادثه خیز در سطح راه های اصلی استان از سوی این اداره کل در حال انجام است.

حق لطفی یادآور شد: با توجه به دستورالعمل جدید، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه و کارشناسان ایمنی استان با توجه به کروکی تصادفات ۷۵ نقطه حادثه خیز اولیه احصا و جهت بررسی تکمیلی در سامانه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز بارگزاری شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: اداره‌ کل راهداری و حمل نقل قزوین در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان به صورت امانی اقدام به ایمن‌سازی تقاطع های حادثه خیز، با احتمال وقوع تصادفات بالا کرده و تاکنون در ۱۶ تقاطع استان نیز جهت ایمن سازی، روشنایی نقطه‌ای ایجاد کرده است.

حق لطفی اضافه کرد: امسال نیز با توجه به وضعیت نقاط حادثه خیز باقیمانده، ۱۸ نقطه را هدف گذاری و اولویت بندی کرده ایم و برای رفع آن نیز ۷۸ میلیارد تومان درخواست اعتبار شده که در صورت تامین آن، بلافاصله عملیات اجرایی و ایمن سازی آنها عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین یادآور شد: شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز برون‌شهری از جمله مسایل حساس و مهمی هستند که در صورت اجرایی شدن آن، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی نیز کاهش می دهد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟