ولایت‌مداری و روحیه ایمان رمز پیروزی دفاع مقدس بود


ولایت‌مداری و روحیه ایمان رمز پیروزی دفاع مقدس بود

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: ایمان و تبعیت از ولایت فقیه، جزئی از دین‌داری رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود و وجود این روحیه در رزمندگان بود که، هشت سال دفاع ما را مقدس کرد، لذا این روحیه باید هرساله در برنامه‌های هفته دفاع مقدس پررنگ‌تر شود.

عطا ناوکی روز شنبه در آستانه سالروز هفته دفاع مقدس در دیدار با مدیر و خبرنگاران ایرنا هرمزگان در حوزه بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهارداشت: اصلی ترین موضوع دین‌داری رزمندگان این بود که حرف امام و ولی خود را به زمین نمی‌گذاشتند و نتیجه این روحیه نیز پیروزی در علمیات‌های مهم بود.

وی ادامه داد: موفقیت‌ جمهوری اسلامی در تمامی عرصه‌های نظامی، سیاسی و علمی و دستاوردهای صنعتی و نظامی همه از آن سرچشمه پرشور دفاع مقدس است بنایراین امروز وظیفه همه ما پاسداری از منزلت شهدا و حماسه‌های دفاع مقدس است.

ایرنا سفیر شایسته‌ای در حوزه اطلاع‌رسانی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان بیان کرد: بقا نظام جمهوری اسلامی ایران به زنده نگه‌داشتن فرهنگ دفاع مقدس است و اگر بتوانید به خوبی فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه پیاده کنید، ماموریت خود را به خوبی انجام داده‌اید.

ناوکی از خبرگزاری ایرنا به عنوان سفیر شایسته‌ در حوزه اطلاع‌رسانی نام برد و تصریح کرد: ماموریت خبرنگاران نیز همانند ماموریت حضرت زینب(س) است و اگر قیام امام حسین(ع) در کربلا به واسطه حضرت زینب(س) به خوبی تبیین نمی‌شد، شاید امروز اثری از مظلومیت‌ها و حماسه‌های امام حسین(ع) و یارانش نبود.

تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و افزود: تجلیل از ایثارگران در همایش پیشکسوتان در روز سه‌شنبه در حوزه‌علمیه خواهران برگزار می‌شود و در این مراسم از تعدادی از ایثارگران و جانبازان تجلیل خواهد شد.

ناوکی گفت: در این هفته ویژه‌برنامه‌های دیگری شامل دیدار مسوولان و مدیران استان با خانواده شهدا در تمامی استان، برگزاری یادواره‌های شهدا با مشارکت سایر ارگان‌ها، مراسم میهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای سراسر استان همراه همزمان با قرائت پیام رهبر انقلاب، برگزاری مسابقات خاطره‌نویسی ایثارگران در طول هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این مسوول حضور روایتگران دفاع مقدس در همایش ملی پیام‌آوران و همایش ملی لاله‌های سفید با محوریت گرامیداشت یاد شهدای منا به صورت وبینار، برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) در تمامی مراکز فرهنگی بنیاد شهید و هم‌چنین تجلیل از ایثارگران در بنیاد شهید استان‌بخش دیگری از برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

ارزیابی عملکرد کارکنان بنیاد شهید هرشش ماه یکبار

ولایت‌مداری و روحیه ایمان رمز پیروزی دفاع مقدس بود

وی با بیان اینکه رویکرد بنیاد شهید استان هرمزگان عملکردی است، اظهارکرد: هرشش ماه یکبار تمامی عملکرد بخش‌ها مختلف در بنیاد شهید ارزیابی و بررسی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در این رابطه بیان کرد: در بیش‌تر شاخص‌ها بنیاد شهید استان هرمزگان در جایگاه رتبه‎های برتر کشوری قرار دارد.

ناوکی تصریح کرد: در شش ماهه نخست امسال ۷۶ ماموریت مورد در راستای پیگیری و برطرف کردن مشکلات جامعه ایثارگری، ۲ هزار و ۱۰۰ دیدار با خانواده شهدا با اولویت دیدار وحمایت از والدین شهدا، با توجه به محدودیت‌های کرونایی سه هزارو ۱۵۰ مورد تماس تلفنی انجام شده است.

به گفته رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان، بالای ۹۰ درصدی از والدین شهیدانی که زمین‌گیر هستند و نیاز به پرستار دارند، حق پرستاری آن‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما مدیون شهیدان و ایثارگران و جانبازان هستیم و در برابر فرزندان آنها مسئول هستیم، از مساله اشتغال فرزندان شهید، ایثارگر و جانباز به یکی از دغدغه‌های جدی و مهم بنیاد شهید یاد کرد و خواستار همکاری جدی نهاد اجرایی به ویژه صنایع استان هرمزگان در حوزه اشتغال این قشر شد.

اشتغال فرزندان ایثارگران؛ دغدغه جدی/ پذیرش ۲۴۲ نفر درآزمون استخدامی

ناوکی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی میزان پذیرش داوطلبان بومی در آزمون فراگیر یکی از دلایل مهم افزایش رشد قبولی فرزندان زیر پوشش در آزمون استخدامی را حضور در کلاس های تقویتی دانست.

وی اظهارداشت: امسال با یک مؤسسه آموزشی در ارتباط با کلاس‌های تقویتی و بنیه علمی در خصوص آزمون استخدامی، تفاهم‌نامه همکاری امضا شد که به موجب این قرارداد حدود ۳۰۰ نفر در این کلاس‌ها حضور یافتند و این دوره‌های آموزشی به ۴ ماه انجامید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در این رابطه گفت: امسال در سهمیه ۲۵ درصد آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی ۲۴۲ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان در استان پذیرفته شدند.

لزوم نگاه مثبت صنایع به ساماندهی اشتغال جامعه ایثارگران

ناوکی مشارکت شرکت نفت ستاره خلیج فارس برای جذب ۳۰ نفر از فرزندان شهدا و جانبازان، ۱۷ نفر در فولاد(شش نفر شهریور سرکار رفتند و مابقی مهرماه سرکار می‌روند) ۱۷ نفر در شرکت نفت بندرعباس(پرونده ۱۰نفر در حال تکمیل و هفت نفر در نوبت مصاحبه هستند) را یکی از موفقیت‌های مهم بنیاد شهید در حوزه اشتغال دانست.

این مسوول یکی از مطالبات به حق ایثارگران را اشتغال فرزندان آنان دانست و افزود: انتظار می‌رود صنایع موجود در هرمزگان به این مطالبه به حق با نگاه مثبت بنگرند تا سبب رضایتمندی آنان شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان گفت: در راستای اشتغال و تبدیل وضعیت ایثارگران از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و پیگیری جدی در این زمینه را وظیفه خود می‌دانیم تا مدیون آنان نباشیم.

برقراری حقوق تمامی جانبازان زیر ۲۵ درصد

ناوکی در بخش دیگری از برقراری حقوق تمامی جانبازان زیر ۲۵ درصد که بدون حقوق و مستمری بودند، برای نخستین بار در هرمزگان خبرداد و افزود: ۲۷۴ نفر از این جانبازان زیر ۲۵ درصد که قبلا مستمری دریافت نمی‌کردند و بدون حقوق بودند از این مزایا بهره‌مند شدند.

وی درپایان خرید چهار دستگاه خودرو، خریداری ساختمان بنیاد شهید قشم و جابه‌جایی ساختمان اداره بنیاد شهید شهرستان بندرعباس، آغاز عملیات ساخت بنیاد شهید استان و خرید ساختمان بنیاد شهید بندرلنگه از فعالیت‌های انجام شده و درحال پیگیری در یکسال گذشته عنوان کرد.

عطا ناوکی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان در پایان این نشست از خدمات یکساله مدیر و خبرنگار و عکاس خبرگزاری ایرنا در حوزه بنیاد شهید تقدیر کرد.




چگونه سوانح هوایی سرنوشت سیاسی کشورها را تغییر داد؟