1200 واحد مسکن محرومان در قزوین به پایان رسید


1200 واحد مسکن محرومان در قزوین به پایان رسید

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: یک هزار و 200 واحد مسکن، ویژه محرومان در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر استان احداث و به بهره برداری رسیده است.

اصغر گونجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با احداث طرح تامین و احداث مسکن محرومان در روستاها، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و شهر قزوین، سهم این استان ۲ هزار واحد تعیین شد.

وی ادامه داد: متقاضیان این طرح پس از ثبت نام، پالایش و بررسی های لازم در حوزه های مربوطه توسط این نهاد، کمیته امداد و بهزیستی، شناسایی و پس از فراخوان، تسهیلات در نظر گرفته شده با معرفی متقاضیان به بانک های عامل صورت گرفت.

به گفته این مسوول، با معرفی ۲ هزار متقاضی این طرح به بانک های عامل تاکنون یک هزار و ۹۰۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات شده اند.

گونجی با بیان اینکه سقف تسهیلات در نظر گرفته برای هر یک از واحدهای مسکونی ویژه محرومان، سال گذشته ۵۰۰ میلیون ریال و امسال نیز یک میلیارد ریال از محل طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به اضافه ۳۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض براساس تفاهم نامه منعقد بین سازمان مدیریت و این نهاد در نظر گرفته شد، تصریح کرد: دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات یاد شده با بازپرداخت ۲۰ ساله در نظر گرفته شد و ضمانت تسهیلات نیز به صورت زنجیره ای در دستور کار بانک ها قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین کل تسهیلات در نظر گرفته شده برای ۲ هزار واحد مسکن اقشار محروم روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام و یادآور شد: بنیاد مسکن از محل تسهیلات بلاعوض نیز تاکنون ۳۴۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز به متقاضیان پرداخت کرده است.

استان قزوین دارای ۸۴۱ روستای دارای سکنه است که از این تعداد، ۶۹۰ روستا دارای بیش از ۲۰ خانوار هستند


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران در الموت قزوین به 12 میلی متر رسید