آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در آبفای قم راه‌اندازی شد


آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در آبفای قم راه‌اندازی شد

قم- ایرنا-  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: آزمایشگاه اختصاصی سلولی و مولکولی در مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب برای شناسایی و پایش ویروس کرونا به روش PCR به‌منظور بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب استان راه‌اندازی شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب قم، علی جان صادق‌پور با اشاره به شیوع بیماری کرونا، افزود: پایش و اندازه‌گیری این ویروس در شبکه‌های آب و همچنین پساب خروجی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت اطمینان از سلامت آب شرب و همچنین پسابی که وارد محیط‌زیست می‌شود، اضافه کرد: با شناسایی و اندازه‌گیری مقدار ویروس کرونا، می‌توان ظرفیت مناسبی برای پیش‌بینی میزان شیوع بیماری در مناطق شهری به دست آورد.

وی با تاکید بر این‌که بررسی وضعیت ویروس کرونا در شبکه‌های آب و فاضلاب برای سازمان‌های متولی بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در همین راستا آبفای استان اقدام به راه‌اندازی این آزمایشگاه برای شناسایی ویروس کرونا در آب و فاضلاب کرد.

صادق پور با بیان این‌که روش PCR به تشخیص مولکولی ماده ژنتیکی ارگانیسم‌ها در آب می‌پردازد، گفت: این روش دارای مزایای منحصر به فردی است که از آن جمله می‌توان به دقت و سرعت بسیار بالاتر نسبت به روش‌های متداول آزمایشگاهی اشاره کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به آزمایش‌های انجام شده بر روی نمونه‌های آب و پساب، تاکنون هیچ‌گونه آلودگی از لحاظ ویروس کووید ۱۹ مشاهده نشده است.

وی با اشاره به نظارت کامل و دقیق بر روی سلامت و بهداشت آب، تصریح کرد: روزانه آزمون‌های مختلف میکروبی، فیزیکی و شیمیایی و کلرسنجی به‌منظور اطمینان از سلامت آب بر روی شبکه و تاسیسات انجام می‌شود ضمن اینکه حساسیت بر روی سلامت آب از زمان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

18 نفر مشکوک به کرونا در اورژانس قم پذیرش شدند/ روز بدون فوتی