حوزه هنری هرمزگان از 2 کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌کند


حوزه هنری هرمزگان از 2 کتاب در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌کند

بندرعباس- ایرنا- مدیر حوزه هنری استان هرمزگان گفت: در هفته دفاع مقدس امسال از 2 کتاب با موضوع خاطرات مادران شهدا رونمایی می‌شود.

سعید عبدلی زاده روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در هفته دفاع مقدس از ۲ کتاب "چادری پر از ماهی گلی" با موضوع خاطرات مادران شهید هرمزگان نوشته معصومه هوشمند و "پشت دریاها زنی" در رده سنی کودکان با موضوع "شهیده فاطمه نیک" نوشته اعظم پشت مشهدی رونمایی می‌شود.

"شهیده فاطمه نیک مادر سه شهید بنام‌های علی، غلام و محمد گلزاری است و درمجموع ۹ تن از محارم وی به شهادت رسیده‌اند.
در زمان جنگ تحمیلی فرزندانش محمد، علی و غلام گلزاری و برادرش سردار موسی درویشی، برادرزاده اش حر گلزاری و عبدالحسین درویشی و خواهرزاده اش مصطفی مدنی یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند و او ضمن شرکت در تشییع جنازه و خاکسپاری، در مقابل این همه مصیبت تحمل کرد و خم به ابرو نیاورد.
شهید فاطمه نیک مشهور به ام الشهدا (نهم مردادماه سال ۶۶ هجری خورشیدی) یکی از شهدای جمعه خونین مکه است که در حج ابراهیمی در جوار کعبه بدست وهابیون به درجه رفیع شهادت نائل شد".
وی در ادامه بازمعرفی آثار شاخص تولیدی در ۱۰ سال اخیر حوزه هنری انقلاب اسلامی هرمزگان در زمینه دفاع مقدس و ادبیات پایداری در فضای مجازی و رسانه های جمعی را محور برنامه های دفاع مقدس حوزه هنری درسال جاری عنوان کرد.
مدیرحوزه هنری هرمزگان گفت: چاپ دوم کتاب "بادگیرها چشم به راهند" با موضوع خاطرات "شهید ابراهیم بشکردی زاده"، نشست هم اندیشی با پیشکسوتان دفاع مقدس استان با موضوع زمینه های تولید آثار هنری و مکتوب، برگزاری نمایشگاه کتاب و پوستر دفاع مقدس با مشارکت دادگستری بخش دیگری از برنامه های این هفته است.
عبدلی زاده، تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای سلامت و برگزاری کارگاه خاطره نویسی "باغ خاطرات" با موضوع آشنایی نوجوانان با خاطره نگاری دفاع مقدس را از دیگر برنامه های حوزه هنری به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس نام برد.
وی دفاع مقدس را گنجینه ای سرشار از ارزش های اثرگذار در راستای تعالی جامعه به ویژه نسل جوان دانست و هدف از برگزاری برنامه های تعریف شده در هفته دفاع مقدس را نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و معرفی توانمندی ها و ظرفیت های هنرمندان استان در حوزه تولید آثار فرهنگی هنری ادبیات مقاومت عنوان کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس پروفایل پرسپولیس