شمار پایگاههای اورژانس در غرب خراسان رضوی افزایش یافته است


شمار پایگاههای اورژانس در غرب خراسان رضوی افزایش یافته است

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تعداد پایگاهای اورژانس در حوزه شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه واقع در غرب خراسان رضوی به میزان 81 درصد بیشتر شده است.

دکتر علیرضا مسلم روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یک پایگاه اورژانس جاده ای سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک علاوه بر اورژانس هوایی در مجموع ۲۹ پایگاه اورژانس در شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد فعال است که این تعداد ۶ سال پیش ۱۶ پایگاه بوده است.

وی اضافه کرد: همچنین در راستای توسعه پایگاههای اورژانس، ۱۴ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای دیگر هم به تعداد پایگاههای موجود در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه افزوده می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در کنار افزایش شمار پایگاهها طی این ۶ سال تعداد تکنسین های اورژانس سبزوار نیزاز ۱۰۷ نفر به ۲۹۳ نفر افزایش یافته و تعداد آمبولانس ها نیز ۵۰ درصد بیشتر شده است.

۲۹ مرکز اورژانس شهری و روستایی با ۳۰ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک موتورسیکلت آمبولانس و یک فروند بالگرد زیر نظر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اورژانس سبزوار فعالیت دارند.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان‌های سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب استان خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 درصد تسهیلات اشتغالزایی خراسان رضوی جذب شد