مزار شهدای گمنام کیش غبارروبی شد


مزار شهدای گمنام کیش غبارروبی شد

 کیش - ایرنا - مزار شهدای گمنام جزیره کیش همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که صبح امروز پنجشنبه یکم مهر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد به مناسبت گرامیداشت چهل و یکمین سالروز گرامیداشت آغاز جنگ تحمیلی به یاد رشادت های رزمندگان اسلام قبور مطهر شهدا عطر افشانی و غبار روبی شد.

در این مراسم بسیجیان، مسوولان و مردم ولایتمدار جزیره کیش با قرائت فاتحه و عطر افشانی قبور شهدای گمنام بار دیگر با آرمان های شهیدان و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید پیمان کردند و یاد و خاطره شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

نیروهای مسلح مستقر در منطقه شامل نیروهای سپاه ناحیه مقاومت، فرماندهی انتظامی ویژه و دریابانی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی و دریابانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به همراه گروه های ورزشی جزیره نیز حضور داشتند.

به گزارش ایرنا، دی ماه سال ۱۳۸۱ پیکر مطهر پنج شهید گمنام گلگون کفن دوران دفاع مقدس که در مناطق جنگی کشور به امانت سپرده شده بودند به جزیره کیش منتقل و در مسجد امام حسن مجتبی (ع) به خاک سپرده شدند؛ هم اکنون مزار این شهیدان زیارتگاه عموم کیشوندان و مسافرانی است.

اجرای تئاتر خیابانی، برپایی نگارخانه عکس‌های دفاع مقدس در مبادی ورودی جزیره، شب عکس، ، پادکست‌ها و مارش‌های نظامی و ماندگار در فرودگاه و بندرگاه ، مسابقات کتاب خوانی و نامه‌ای به یک شهید در سطح گروه سنی کودک و نوجوان از جمله برنامه های تدوین شده ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس توسط امور فرهنگی و فرهنگسراهای کیش است.

برگزاری ۳۰ برنامه شاخص فرهنگی و اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفت ه دفاع مقدس در این جزیره برنامه ریزی شده است.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.




فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟