مجتمع فرهنگی رامسر 2 میلیاردو 800 میلیون تومان بودجه گرفت


مجتمع فرهنگی رامسر 2 میلیاردو 800 میلیون تومان بودجه گرفت

نوشهر- ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از خروج مجتمع فرهنگی هنری رامسر از بلاتکلیفی 15 ساله خبر داد و گفت که امسال 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای ادامه مراحل ساخت این مجتمع اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا ، عباس زارع روز چهارشنبه در نشستی با اعضای انجمن های فرهنگی و هنری شهرستان رامسر افزود : این مجتمع که سال به صورت نیمه تمام رها و به نمادی از یاس و ناامیدی برای اهالی فرهنگ تبدیل شده بود ، سال گذشته با رایزنی های فشرده تداوم ساخت آن در مجموعه باغ ۳۳ هکتاری شهرستان تثبیت شد و امسال هم اعتبار دریافت کرد.

وی با اعلام این که پیش از این برای استحکام این بنا ۸۰۰ میلیون هزینه شده بود ، ابراز امیدواری کرد که با اختصاص ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار کار اجرایی این بنا هر چه زودتر انجام شود.

ساخت مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر ۱۸ سال پیش در باغ ۳۳ هکتاری شروع شد ولی به دلیل دلیل قرار گرفتن در محوطه میراثی باغ متوقف گردید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نبود فضا برای فعالیت های فرهنگی در رامسر را یکی از دغدغه های اهالی فرهنگ شهرستان برشمرد و گفت : مردم و اهالی فرهنگی این شهرستان با این میزان اعتبار تا پایان سال جاری شاهد پیشرفت فیزیکی این مجتمع خواهند بود.

وی افزود : بر اساس توافق صورت گرفته با میراث فرهنگی ، بخش اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامسر به این مجتمع منتقل نمی شود و مجتمع در اختیار انجمن ها و تشکل های فرهنگی قرار می گیرد تا مشکل خاصی برای ثبت جهانی باغ ۳۳ هکتاری ایجاد نشود.

پیش از این کارشناسان یونسکو احداث مجتمع فرهنگی و هنری رامسر در باغ ۳۳ هکتاری را مخل ثبت جهانی این مجموعه تشخیص داده و در نتیجه روند ثبت را متوقف کرده بودند.
این باغ به همراه یک اثر تاریخی دیگر در سال ۸۸ از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری وقت برای ثبت جهانی به یونسکو پیشنهاد شده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران به همراه فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان رامسر از مجتمع نیمه تمام فرهنگی و هنری این شهر بازدید کردند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش 300 درصدی دستمزد نشاء برنج در مازندران