370 هزار راس دام عشایر خراسان شمالی علیه تب برفکی مایه کوبی می شود


370 هزار راس دام عشایر خراسان شمالی علیه تب برفکی مایه کوبی می شود

بجنورد-ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از اجرای طرح جهادی مایه کوبی دام عشایر استان در برابر تب برفکی خبر داد و گفت: برآورد می شود 370 هزار راس دام این تولیدکنندگان در قالب این طرح واکسینه شوند.

دکتر علی اکبر دلیرصحرایی روز چهارشنبه به مناسبت هفته دامپزشکی و با حضور در ایرنای خراسان شمالی اظهار داشت: طرح مایه کوبی دام عشایر علیه تب برفکی به مناسب هفته دفاع مقدس اجرایی شد و تلاش داریم تا واکسیناسیون دام تا پیش از زمان کوچ به مناطق قشلاقی انجام شود.

وی افزود: واکسیناسیون دام عشایر استان در برابر تب برفکی به صورت رایگان انجام می شود.

دلیرصحرایی افزود: در این طرح که با مشارکت ۲۶ گروه

انجام می شود، دام عشایر استان پیش از کوچ به مناطق قشلاقی، واکسینه می شوند.

بر اساس این گزارش تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی خسارت بار در دام است که شیوع آن می تواند زیان های زیادی به دامداران وارد کند.

واکسیناسیون ۱۳ هزار قلاده سگ در برابر هاری

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی به واکسیناسیون رایگان هاری سگ ها در استان اشاره کرد و گفت: این اقدام به مناسبت روز جهانی هاری در حال انجام است.

وی افزود: طرح واکسیناسیون حیوانات خانگی و سگ ها از ششم تا چهاردهم مهرماه جاری در شبکه های دامپزشکی شهرستان های استان به صورت رایگان اجرا می شود.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه امسال چهار کانون بیماری هاری در استان ثبت شده است خاطرنشان کرد: امسال حدود ۱۳ هزار قلاده سگ نگهبان در برابر هاری واکسینه شده است.

نقش خطیر خبرنگاران

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی هم با اشاره به سختی شغل خبرنگاران گفت: رسانه ها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند . علاوه بر بیان خدمات دولت و نظام و بازخوانی آن، ایرادها و نواقص در عملکرد دستگاه ها را به مسوولان گوشزد می کنند.

حجت الاسلام علیرضا دهقان با تاکید بر جایگاه خطیر و حساس راسانه ها اظهار داشت: بر این اساس خبرنگاران و رسانه ها نقش کلیدی و تاثیرگذار در توسعه جامعه دارند.

از سال ۶۹ چهاردهم مهرماه به عنوان روز دامپزشکی نامگذاری شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!