احداث تونل کره بس1 در چهارمحال و بختیاری 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد


شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و...
شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های استان گفت: عملیات اجرایی احداث تونل کره بس 1 در این استان به 70 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

جمید ربیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این تونل به‌طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر در مسیر شهرکرد – بروجن – لردگان ساخته می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی تونل کره بس۲ به‌طول یک‌هزار و ۴۰۰ متر در این مسیر را ۱۰ درصد دانست و افزود: طول مسیر کره بس در جاده شهرکرد – بروجن – لردگان ۶ کیلومتر شامل ۲ دستگاه تونل به‌طول‌های یک‌هزار و ۱۰۰ و یک‌هزار و ۴۰۰ متر و یک دستگاه پل به‌طول ۱۱۰ متر است.

ربیعی تصریح کرد: در صورت تامین سه هزار میلیارد ریال اعتبار، این طرح تا ۲ سال دیگر تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی یادآور شد: با احداث این قسمت از مسیر، مجموع جاده شهرکرد – بروجن – لردگان چهار خطه شده و تردد از تونل کنونی گردنه کره بس به‌صورت یک‌طرفه می‌شود.

ربیعی اظهار داشت: این طرح از محل اعتبارات ملی جدول پیوست (۱) قانون بودجه با عنوان احداث باند دوم محور شهرکرد – بروجن – لردگان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، جاده تزانزیتی شهرکرد – بروجن – لردگان از مهم‌ترین محورهای ارتباطی کشور است که استان‌های فلات مرکزی را به بنادر جنوب غرب و جنوب ایران متصل می‌کند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته