ربانی: نفوذ انقلاب اسلامی ایران، نفوذی جهانی است


ربانی: نفوذ انقلاب اسلامی ایران، نفوذی جهانی است

نماینده سابق رهبری در آمریکای لاتین گفت: نفوذ انقلاب اسلامی ایران، نفوذی جهانی است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی در سخنرانی مراسم جاماندگان اربعین عنوان کرد: علی‌رغم تلاش‌های دشمنان در ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران، امروز نفوذ انقلاب اسلامی ایران، نفوذی جهانی است.

رایزن سابق جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی، ایران پرچم‌دار محور مقاومت است گفت: امروز سید حسن نصرالله، افتخار می‌کند که مقلد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای است و نیروهای جهادی یمنی، لبنانی، سوریه، عراق و ... عاشقانه با ایران همکاری دارند.

وی با بیان اینکه در همه حوادث بعد از انقلاب، حامی و پشتیبان جمهوری اسلامی ایران، خدا بوده و امروز ما معتقدیم که ید الله مع ایران، گفت: اردوغان و الهام علی اف، از حمایت جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کردند و به ملت ایران و ملت خودشان، خیانت کردند.

نماینده سابق رهبری در آمریکای لاتین، ضمن تشکر از برگزارکنندگان مراسمات مذهبی در شرایط کرونایی خصوصا در فضای باز، اخلاق را بر دو بخش تقسیم کرد و گفت: ما در دین مان، هم محاسن و هم مکارم اخلاقی داریم.

وی گفت: محاسن اخلاقی که مورد تأکید و سفارش اسلام است، مسائلی ساده و جزئی است که رعایت آن، اثرات کلی و ماندگاری در زندگی انسان خواهد گذاشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی سلام کردن، به احترام پدر بر خواستن، دست والدین را بوسیدن، رعایت مسائل نظافت در محیط‌های عمومی و ... را از محاسن اخلاقی برشمرد و با اشاره به مکارم اخلاق گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود که انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق یعنی تمام انگیزه الهی برای بعثت پیامبران، تکمیل کردن روند اخلاقی جامعه بوده است.

رئیس موسسه اندیشه شرق ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود: صِلْ مَنْ قَطَعَکَ وَ اَعْطِ مَنْ حَرَمَکَ وَ اَحْسِنْ اِلی مَنْ اَساءَ اِلَیْکَ وَ سَلِّمْ عَلی مَنْ سَبَّـکَ وَ اَ نْصِفْ مَنْ خاصَمَکَ وَ اعْفُ عَمَّنْ ظَـلَمَکَ، یعنی با کسی که با تو قطع رابطه کرد، رابطه برقرار کن. به کسی که از تو دریغ داشت، ببخش. به کسی که به تو بدی کرد، نیکی کن. بر کسی که تو را ناسزا گفت، سلام کن. با دشمنت، منصفانه رفتار کن و کسی را که بر تو ستم نمود، عفو کن.

وی با تأکید بر اینکه مکارم اخلاقی، از محاسن اخلاقی قطعاً بالاتر است گفت: مکارم اخلاقی باید با جهان‌بینی اسلامی تطبیق داشته باشد و با جهان‌بینی غربی نمی‌توانیم به اوج مکارم اخلاقی برسیم. مفاهیمی مانند ازخودگذشتگی کردن، فداکاری و ایثار، مفاهیمی هستند که صرفاً با نگاه اخلاقی اسلامی می‌توانیم به عمق آن پی ببریم، دقیقا مثل شهدای دفاع مقدس که با عبور از خود، برای همیشه ماندگار شدند و به تعبیر قرآن، عند ربهم یرزقون هستند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها