سلاجقه بر ارتقای جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد


سلاجقه بر ارتقای جایگاه سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد

تهران - ایرنا - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر اهمیت حفظ محیط زیست و پشتیبانی وی از این حوزه گفت: امیدوارم به پشتوانه اصل 50 قانون اساسی که جایگاه مهم محیط زیست در آن اشاره شده، سازمان را هم از درون و هم از بیرون ارتقاء‌ دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

به گزارش ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه روز دوشنبه در نخستین روز کاری خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری پیامبر اکرم(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطر شهدای دفاع مقدس و بالاخص شهدای جامعه محیط زیست و محیط بانان افزود: فرهنگ سازی و تعامل با رسانه های کشور مخصوصا رسانه ملی یکی از برنامه هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه در الگوسازی جامعه گفت: رسانه‌ها در اعتلای فرهنگ حفاظت از محیط زیست از اهمیت بالقوه‌ای برخوردار بوده و می‌توانند اثر گذاری خوبی هم در سطح جامعه داشته باشند از این رو با وجود تمام سختی‌های پیش رو، یکی از کارکردهای سازمان حفاظت محیط زیست الگو سازی و فرهنگ سازی است که امیدواریم سازمان از تمامی این ظرفیت ها بهره برده و دست اندرکاران نیز با ایفای نقشی سازنده ما را در این امر یاری کنند.

سلاجقه در ادامه با اشاره به سوابق خود در حوزه محیط زیست خاطر نشان کرد: من با سازمان حفاظت محیط زیست بیگانه نیستم و با شناخت کاملی که از سازمان دارم پا به این عرصه گذاشته ام و امیدوارم با تجربه مدیران سازمان مخصوصا برادر خوبم دکتر کلانتری و همراهی سایر همکاران سازمان به اهداف تدوین شده برسیم.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری درباره اهمیت حفظ محیط زیست کشور و پشتیبانی وی از این حوزه گفت: امیدوارم به پشتوانه اصل ۵۰ قانون اساسی که جایگاه مهم محیط زیست در آن اشاره شده، بتوانیم سازمان را هم از درون و هم از منظر بیرونی ارتقا دهیم و به نقطه مطلوب برسانیم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در جهت تسهیل سازی اهداف سازمان، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه محیط زیست هم‌چنین امیدوارم بتوانیم در بحث‌ها و عرصه‌های بین‌المللی نیز فعالیت و نقش آفرینی پررنگی داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، علی سلاجقه روز یکشنبه ۱۱ مهر ماه با حکم آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری به عنوان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

علی سلاجقه دارای مدرک فوق دکترای مهندسی منابع آب از فلوریدای آمریکا است که کارشناسی مهندسی منابع طبیعی آبخیزداری و کارشناسی ارشد مهندسی آبخیز سیلاب و دکتری علوم مهندسی آبخیز مهندسی رودخانه از دانشگاه تهران است.

وی همچنین در سال ۱۳۸۹ از سوی وزیر جهاد کشاورزی وقت به عنوان معاون وزیر و رییس "سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور" انتخاب شده و مدتی در این سمت کار کرده است.

معاون مالی و اداری دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، مدیرکل دفتر توسعه پایدار، بوم شناختی واقتصاد محیط زیست عضو کمیته آب و محیط زیست دومین کنفرانس بین المللی آب، محیط زیست و توسعه پایدار در مناطق خشک و نیمه خشک نیز بخشی از مسوولیت‌هایی است که سلاجقه در کارنامه خود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی