حسرت مدال‌هایی که بر دل دوومیدانی کرمانشاه می‌ماند


حسرت مدال‌هایی که بر دل دوومیدانی کرمانشاه می‌ماند

سومین مرحله رقابت های دوومیدانی قهرمانی باشگاه های کشور در بخش مردان در حالی روزهای اخیر به پایان رسید که بازهم دونده های کرمانشاهی نه برای شهرشان، بلکه برای استان های دیگر خوش درخشیدند.

در این رقابت ها همانند دوره های قبل دونده های قهرمان کرمانشاهی برای تیم های باشگاهی دیگر به میدان رفتند که در این میان پژمان یارولی در ماده ۸۰۰ متر برای تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد و مرتضی ناظمی در رشته پرتاب وزنه برای تیم ذوب آهن اصفهان مدال های طلا گرفتند.

مدال هایی که با کمی توجه اسپانسرها می توانست به نام کرمانشاه تمام شود و افتخارش برای دوومیدانی این استان به یادگار بماند، اما این رویا و حسرتی است که بر دل دونده های شهرمان مانده و مجبورند گاهی برای مدتی از خانه و زندگی خود دل بکنند تا در شهری دیگر علاقه خود را دنبال کنند و برای دوومیدانی آنها افتخار ثبت کنند.

احمد روشن زاده رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه در این رابطه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه در حال حاضر تنها در بخش مردان حدود ۱۰ ورزشکار شاخص دوومیدانی کار در استان داریم، اظهار کرد: متاسفانه چون اسپانسری پای کار نمی آید، این ورزشکاران در رقابت های باشگاهی به نام استان های دیگر مسابقه می دهند.

وی ادامه داد: هرچند در کرمانشاه کارخانه ها و سرمایه گذاران بسیار قوی داریم که می توانند حامی این ورزشکاران باشند و بارها با آنها رایزنی کرده ایم، اما هیچکدام علاقه ای به اسپانسر بودن برای دوومیدانی ندارند.

رئیس هیات دوومیدانی کرمانشاه با بیان اینکه حدود سه سالی است که بدنبال جذب اسپانسر برای دوومیدانی کرمانشاه است، گفت: در این مدت به استانداری، شهرداری، شورای شهر، بانک ها و کارخانجات مختلفی رفته ام، اما جالب اینجاست که آنها فقط کشتی و وزنه برداری را می شناسند و هیچ شناختی از دوومیدانی به عنوان مادر ورزش ها و یکی از پرمدال ترین رشته های ورزشی دنیا ندارند که این جای تاسف دارد.

وی افزود: با برخی از اسپانسرها هم که صحبت کردیم، قول هایی برای حمایت می دادند، اما دیگر هیچگاه خبری از آنها نمی شد و جواب پیگیری های ما را هم نمی دادند.

روشن زاده اضافه کرد: چطور در شهرهای دیگر ایران پتروشیمی ها می توانند اسپانسر ورزش شوند، اما در کرمانشاه این اتفاق نمی افتد. درحالی که دومیدانی هم رشته ای است که هزینه های بالایی ندارد، اما مدال هایش بسیار است.

وی در ادامه با بیان اینکه کرمانشاه هیچ باشگاهی برای اعزام ورزشکاران دوومیدانی به رقابت های باشگاهی کشور ندارد، گفت: اخیرا تلاش هایی برای راه اندازی یک باشگاه داشته ایم که در گام ابتدایی تنها می تواند هرینه اسکان و ایاب و ذهاب ورزشکارانمان به رقابت های مختلف را تامین کند.

روشن زاده افزود: باتوجه به اینکه ورزشکاران شاخص ما همچون پژمان یارولی، مرتضی ناظمی، احسان طهماسبی و ...برای حضور در هر باشگاهی قرار داد می بندند، بنابراین فعلا این باشگاه نمی تواند این قهرمان را در اختیار بگیرد.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سراسر زندگی سردار کرمی راد جهاد و مبارزه در راه اسلام بود