نخستین نمایشگاه دایمی محصولات صنایع دستی قشم به بهره برداری رسید


نخستین نمایشگاه دایمی محصولات صنایع دستی قشم به بهره برداری رسید

قشم- ایرنا- نخستین نمایشگاه دایمی عرضه محصولات صنایع دستی قشم شامگاه شنبه، همزمان با اولین روز از هفته گردشگری توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشسم به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درآیین افتتاح این نمایشگاه گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در جزیره، نبود یک نمایشگاه دایمی عرضه صنایع دستی محسوس بود که با بهره هبرداری این نمایشگاه این کمبود رفع می‌شود.

علی درویش‌پور افزود: تبدیل ایده به یک اثر فاخر، روندی ذهنی دارد که واقعیت بخشیدن به آن جسارت می‌خواهد و این جسارت در هنرمندان قشمی به شکل کاملی وجود دارد.

وی ادامه داد: صنایع دستی فقط اثر ذهنی که آن را خلق کرده نیست، بلکه شناسنامه فرهنگ مردم جزیره است که صاحب یک اصالت و آداب و رسوم فرهنگی غنی با سابقه بسیار طولانی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: از منظر اقتصادی نیز این مساله بسیار ارزشمند است و نیاز است با آموزش‌های لازم، هم به اصالت هنر قشم خدشه ای وارد نشود و هم ارزش رقابتی آن در بارازهای جهانی ارتقا پیدا کند.

وی افزود: قشم به عنوان مقصد مهم گردشگری باید هر روزه به دارایی‌ها، جاذبه‌ها و مولفه‌های خود که ماندگاری گردشگر را به همراه داشته باشد، بیافزاید.

درویش‌پور ادامه داد: نمایشگاه صنایع دستی از جمله مولفه‌هایی است که باعث افزایش جذابیت گردشگری قشم می‌شود که باید علاوه بر عرضه، جایگاه فروش نیز در همین محل تعبیه شود.

وی اظهار کرد: فروش صنایع دستی در خود نمکایبشگاه به مارتقاء معیشت خانواده‌های هنرمند کمک می‌کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


نامه عجیب و غریب دانش‌آموزی به مادرش 4 هزار سال پیش