شورای فرهنگ عمومی روح فرهنگ را در کالبد جامعه می‌دمد


شورای فرهنگ عمومی روح فرهنگ را در کالبد جامعه می‌دمد

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، گفت: شورای فرهنگ عمومی لرستان در زمینه تدوین برش استانی، عملکرد موفقی داشته و جزو یازده استان برتر کشور است.

ابراهیم معظمی گودرزی، در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در استان و ریاست شورای فرهنگ عمومی لرستان، ضمن تقدیر از عملکرد شورای فرهنگ عمومی لرستان در تدوین و طراحی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، اظهار کرد: شورای فرهنگ عمومی وظیفه مدیریت و هماهنگی اجرای این برش در استان را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: روح فرهنگ باید از طریق شورای فرهنگ عمومی در کالبد جامعه دمیده شود و ائمه جمعه به عنوان رؤسای شورا در استان‌ها و شهرستان‌ها، نقش بسیار مهمی را در این زمینه ایفا می‌کنند.

معظمی گودرزی ادامه داد: یکی‌از مهم‌ترین اهداف تدوین نقشه مهندسی کشور که به عنوان یک دغدغه بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفته و در اولویت کاری دولت سیزدهم است، مدیریت مطلوب فرهنگی به کمک نمایندگان ولی‌فقیه است.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در طراحی برش استانی مربوط به لرستان در نقشه مهندسی فرهنگی کشو، بیان کرد: پس از یک بررسی دوساله از عملکرد شوراهای فرهنگ عمومی کشور به این نتیجه رسیدیم که تکثر اعضا در شورا مانع رسیدگی این مرجع مهم فرهنگی به موضوعات تخصصی می‌شود که این موضوع ما را بر آن داشت تا با بازطراحی ساختار شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها، زمینه ایجاد یک عقبه فکری عظیم برای طراحی موضوعات و دستور کارهای شورا را فراهم آوریم.

در ادامه این دیدار، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، اظهار کرد: در جلسات شورای فرهنگ عمومی چندین جلسه به موضوع برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور اختصاص یافت و این برش در قالب کمیته‌های مختلف چندین بار مورد ارزیابی و بازنویسی قرار گرفت.

وی افزود: برش مربوط به استان لرستان پس از بررسی در شورای فرهنگ عمومی به تصویب کارگروه اجتماعی استانداری رسیده و مجدداً در شورای فرهنگ عمومی مورد ویرایش قرار گرفت.

فتایی ادامه داد: این برش سپس در شهریور ماه گذشته به تصویب کارگروه برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده و به شورای فرهنگ عمومی کشور و سپس به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، با تأکید بر اینکه باید لرستان به الگوی سایر استان‌های کشور در زمینه تدوین برش استانی تبدیل شود، گفت: برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، آبان ماه سال جاری مورد رونمایی قرار گرفته و وارد مرحله اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به عملکرد موفقیت‌آمیز استان در زمینه برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور، انتظار داریم اعتبارات شورای فرهنگ عمومی استان افزایش چشمگیری یافته تا دامنه فعالیت‌های پژوهشی و علمی را گسترده‌تر کنیم.

انتهای پیام


منتخب امروز


انتشار نتایج عجیب یک نظرسنجی درباره خیانت