مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین: پنج غار در استان شناسایی شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین: پنج غار در استان شناسایی شد

قزوین – ایرنا – مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین از شناسایی پنج غار و تصویب آنها در کارگروه غارشناسی استان خبر داد.

مهران شنتیایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: غارهای شناسایی شده در استان شامل غار قلعه کرد آوج، عباس آباد آبگرم، سفید آب الموت غربی، ولی الموت غربی و مهاجر بویین زهرا است.
وی افزود: البته در استان قزوین، غارهای دیگری هم مشاهده شده است ولی تاکنون شرایط لازم را برای ثبت در کارگروه غارشناسی استان قزوین نداشته اند و متخصصان در حال مطالعه بر روی آنها هستند.
این مسوول با اشاره به قانون حفاظت و بهره برداری از غارها، گفت: طبق این قانون، حفاظت از غارهای واقع شده در مناطق حفاظت شده محیط زیستی بر عهده اداره کل محیط زیست و غارهای خارج از مناطق حفاظت شده بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.
شنتیایی اضافه کرد: از غارهای شناسایی شده تنها غار سفید آب در داخل منطقه حفاظت شده است و این اداره کل با حساسیت تمام وظیفه حفاظت از آن را بر عهده دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین درباره روند شناسایی غار، اظهار داشت: برای شناسایی غار در وهله نخست، اعضای کمیته غارنوردی،وارد عمل شده و غار مورد نظر را به کارگروه غارشناسی معرفی می کنند.
وی اضافه کرد: در ادامه، اعضای کارگروه به صورت تخصصی از غار مورد نظر بازدید می کنند و در صورت تایید آنها در کارگروه غارشناسی استان تایید و ثبت می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دشمنان ایران اسلامی در خاکریز اقتصادی، فرهنگی و فضای مجازی ورود کرده‌اند