دانشگاه آزاد قوچان قطعات آساک‌دوچرخ را تامین می‌کند


دانشگاه آزاد قوچان قطعات آساک‌دوچرخ را تامین می‌کند

مشهد– ایرنا– سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه دوجانبه میان این واحد دانشگاهی و مجتمع آساک دوچرخ، 5 قطعه مورد نیاز این واحد صنعتی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان تولید و تامین می‌شود.

احسان پولادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید این قطعات به‌صورت نمونه توسط این واحد دانشگاهی انجام می‌گیرد که سالانه از هر مورد ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار قطعه تولید خواهد شد.

وی تأکید کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه حل مشکلات صنعت و ساخت قطعات تخصصی توسط دانشجویان و اساتید این دانشگاه بوده است.

سرپرست دانشگاه آزاد قوچان خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی به دنبال برقراری آشتی میان دانشگاه و صنعت است، زیرا صنعت تصور می‌کند دانشگاه در این حوزه چیزی نمی‌داند، که اگر این تفکر اصلاح شود گام‌های مؤثری را می‌توان در حوزه صنعت برداشت.

پولادی با تأکید بر اینکه دانشگاه می‌تواند با استفاده از توان فنی و تجهیزات خود مشکلات مبتلابه صنعت را برطرف نماید، تصریح کرد: اگر اعتمادسازی ایجادشده میان دانشگاه آزاد قوچان و مجتمع آساک دوچرخ تقویت شود می‌توان زمینه تولید تمام قطعات مورد نیاز این واحد صنعتی را در داخل کشور فراهم کرد و حتی می‌توان در زمینه طراحی و تغییر فرم نیز ایده‌هایی را به اجرا درآورد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت آشتی میان دانشگاه و صنعت، گفت: امروز دانشگاه آزاد به دنبال مساله محوری و برداشتن باری از دوش جامعه است، که کمک به صنعت می‌تواند هم در راستای عملی کردن منویات رهبر انقلاب بوده و هم به رفع مشکلات امروز جامعه منتهی شود.

مجتمع صنعتی آساک دوچرخ از سال ۱۳۷۷ به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد دوچرخه‌سازی در خاورمیانه با ظرفیت اسمی تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه آغاز به فعالیت کرد. این کارخانه در سال ۸۱ به بخش خصوصی واگذار شد و همین امر این واحد صنعتی بزرگ را با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه رو ساخت به‌طوری‌که در اسفند ۱۳۹۵ به‌طور رسمی تعطیل شد. اما در سال ۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضا به مشکلات این کارخانه، مدیریت آن از مالک کارخانه سلب و به دستگاه قضایی محول شد و در حال حاضر این کارخانه فعال بوده و تفاهم‌نامه فوق اولین قدم در راستای تولید قطعات مورد نیاز در این شهرستان و از سرگیری تولید بوده است.

قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان