سگ‌های ولگرد در قشم ساماندهی می‌شوند


سگ‌های ولگرد در قشم ساماندهی می‌شوند

قشم- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری قشم گفت: بنا بر شکایات متعدد مردم و حضور بیش از حد سگ‌های ولگرد در جزیره قشم، ستاد مقابله با حیوانات موذی تشکیل شد تا به زودی سگ‌های ولگرد قشم ساماندهی شوند

آرش نیروزمند روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با حیوانات موذی شهرستان قشم افزود: حضور سگ های ولگرد باعث نارضایتی شهروندان و گردشگران شده و چهره شهر را نیز نامناسب کرده است‌.

وی ادامه داد: گردشگران زیادی همه ساله در نیمه دوم سال به قشم سفر می‌کنند و با توجه به واکسیناسیون عمومی در کشور، این روند رو به افزایش است.

معاون سیاسی فرماندار تصریح کرد: سازمان‌های متولی باید در زمینه جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یکپارچه عمل کرده و از فعالیت‌های جداگانه پرهیز کنند.

وی اظهار کرد: اتلاف این حیوانات تبعات اجتماعی و سیاسی به همراه دارد و موجب نارضایتی شهروندان حامی حقوق حیوانات و فعالان زیست محیطی است.

نیرومند خاطرنشان کرد: باید با زنده‌گیری، نگهداری و عقیم سازی این حیوانات، از ازدیاد و تبعات بهداشتی و خطرات آن جلوگیری کرد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


«سیمای امام حسین(ع)»