مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش برگزار شد


مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان...
مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش استان تهران در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش استان تهران در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد.

در این مراسم عبداللهی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران گفت: امروز آخرین روز از هفته وقف است که به نام وقف جمعی و توسعه مشارکت های اجتماعی نامگذاری شده است، هدف ما از برگزاری این مراسم تجلیل و قدردانی از واقفان است.

وی افزود: با توجه به محدودیت شرایط کرونایی تعداد محدودی از واقفان را دعوت و از آنها تقدیر و تجلیل می‌کنیم. امروز در سراسر کشور از واقفان قدردانی می‌شود.

عبدالهی اظهار کرد: آنچه جامعه اسلامی را نجات می‌دهد عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر است، یکی از عواملی که می‌تواند فقر را از بین برده و عدالت اجتماعی را برقرار کند وقف است.

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه ما در راستای آشنایی مردم با وقف باید بسیار تلاش کنیم، ابراز کرد: هر کس در هر جایگاه با هر فرهنگ، خصوصیات و اثرات وقف را برای مردم بیان کند.

وی افزود: برای ترویج و تبیین فرهنگ وقف باید واقفان کار خیر خود را فرهنگ‌سازی کنند، امیدواریم روزی با حرکت جمعی، ثروت سازی عظیمی درباره وقف صورت بگیرد که ما در جامعه اسلامی هیچ نیازمندی نداشته باشیم.

در بخش دیگری از مراسم حجت الاسلام حسینی معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: خداوند متعال در قرآن کریم هر جا از مسائل عبادی صحبت کرده به مسائل اجتماعی هم پرداخته است. در قرآن کریم کنار نماز از زکات و انفاق هم صحبت شده است.

وی افزود: خداوند در قرآن زمانی که جهاد را مطرح می کند به جهاد با مال و جان هم اشاره دارد، یکی از آزمایش‌های الهی آزمایش انسان با مال است، گاهی برای برخی از افراد انفاق جانی راحت تر از انفاق مالی است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه داشتن ثروت با داشتن رزق فراوان تفاوت دارد، عنوان کرد: گاهی ما دعا می کنیم خداوند ثروت ما را بیشتر کند یا گاهی ثروت فراوان داریم اما رزق ما کم است، رزق بهره ای است که انسان از ثروت می برد گاهی برخی ثروت دارند اما از آن بهره نمی برند، آنچه در دعاها داریم این است که از خداوند بخواهیم رزق ما بیشتر شود. رزق ارزش بیشتری نسبت به ثروت دارد، برکت در رزق قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: ثروتی خوب است که برای انسان باقیات و صالحات شود، اگر ثروت و دارایی انسان رسما در مسیر رضایت خداوند قرار گرفت برای ما باقیات و صالحات می شود، یکی از شاخص‌ترین باقیات و صالحات وقف است کسی که وقف می کند در واقع دارایی خود را با خود به آخرت می برد.

وی با بیان اینکه آنچه رنگ الهی پیدا کند باقیات و صالحات است، اظهار کرد: قیام امام حسین(ع) وجه الله بود که جاودانه باقی ماند. در باقیات و صالحات ماندگاری ایجاد می شود. بسیاری اطعام کردند اما اطعان کردن آل طه باقی ماند چرا که برای رضای خداوند بود.

حجت الاسلام حسینی افزود: اکثر واقفان هم امروز در کشور ما جهت اخلاص حاضر نیستند که چهره آنها رسانه‌ای شود اما ما از آنها درخواست می‌کنیم که برای فرهنگ سازی این سنت حسنه اجازه بدهند که چهره آنها رسانه‌ای شود. امروز جهاد اقتصادی بسیار اهمیت دارد که واقفان می‌توانند در آن فعالیت داشته باشند.

در ادامه مراسم محمود طالبی تادی یکی از واقفان خیراندیش رباط کریم گفت: ۴ قطعه زمین ۱۰۰۰ متری با سند مالکیت برای مسجد، درمانگاه، داروخانه، دارالقرآن، کتابخانه و سرویس‌بهداشتی وقف کردم که امیدوارم مورد رضای الهی قرار گیرد.

در ادامه محمد حسن نجفی قدسی یکی دیگر از واقفان خیراندیش، بیان کرد: سهمی از کارگاه داشتم که آن را وقف کردم. هدف ما از این وقف کمک به اقشار آسیب پذیر همچون زنان سرپرست خانوار و نیازمندان به شغل است درباره آن که قدم های بزرگی برداشته شده است. درباره اشتغال در کشور ما ضعف بسیار زیادی وجود دارد.


وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان تولید دارند اما بازار فروش ندارند و مددجو هستند که باید برای آنها بازاریابی شود بازاریابی الکترونیکی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند آنها را کمک کند ما در زمینه ایجاد اشتغال برای این اقشار فعالیت‌های خوبی را داشتیم.

در ادامه قربانعلی سامانلو خادم امامزاده هادی شهریار در خصوص ساختمان فرسوده این امامزاده که آن را خود بازسازی کرده و از حمایت‌های اوقاف و خیرین به‌خصوص خانم‌ها صحبت کرد.

وی بیان کرد: سه یا چهار سال پیشرفت خوبی داشتیم ۱۳۵۰ متر بنا در دو طبقه ساخته شد اما الان برای در و پنجره های آن نیاز به کمک داریم.

در پایان آئین تجلیل از واقفین و خادمان نمونه استان تهران با اهداء لوح و تقدیر به خانم زهرا شیدایی خادم نمونه امامزاده روح الله الحسنی، قربانعلی سامانلو خادم امامزاده هادی شهریار همچنین زهرا شیروانی و محمود طالبی تادی، نجفی قدسی، محسن معروفی، بتول مفتح، مهدی رحیمی واقفین استان تهران به پایان رسید.

 مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش برگزار شد

 مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش برگزار شد

 مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش برگزار شد

 مراسم تجلیل از خادمین و هیئت امنای نمونه واقفان خیراندیش برگزار شد

پایان پیام/487
روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید