پایداری شبکه گاز خوزستان افزایش یافت


پایداری شبکه گاز خوزستان افزایش یافت

تزریق گاز خط لوله 56 اینچ حد فاصل بیدبلند-اهواز که یکی از انشعاب‌های خط لوله نهم سراسری گاز است، امروز (چهارشنبه، 28 مهرماه) آغاز شد.

به گزارش شانا، رضا نوشادی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با ابراز خرسندی از اینکه تزریق گاز خط لوله حدفاصل بید بلند - اهواز در ایام هفته وحدت آغاز شده است، گفت: این خط لوله برای تکمیل رینگ گازی جنوب غرب کشور و همسو با افزایش پایداری شبکه گاز استان خوزستان و تامین گاز صنایع، پتروشیمی و مشترکان خانگی و صنعتی اجرا و تزریق گاز شد و گاز تولیدی پارس جنوبی را به مبادی مصرف می‌رساند.

مهدی بازرگانی، مجری طرح خط لوله نهم سراسری انتقال گاز نیز در این باره اظهار کرد: این خط لوله به قطر ۵۶ اینچ و طول ۹۹ کیلومتر با تلاش نیروهای متعهد و متخصص شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران و بهره‌مندی از مشاوران و پیمانکاران داخلی اجرا شده و در مسیر خود از مناطق سخت‌گذر و کوهستانی، مناطق واقع در بارندگی و آب‌گرفتگی عبور کرده است و دو ایستگاه حفاظت کاتدیک، یک ایستگاه لانچر و یک ایستگاه ریسیور دارد.

وی تصریح کرد: این خط لوله در مسیر اجرا با ۱۴ مورد کیسینگ، یک مورد تقاطع با رودخانه، ۱۷۳ مورد تقاطع با جاده خاکی، آب‌رو و خطوط زیرزمینی روبه‌رو بوده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فناوری‌ تولید هلیوم با هدف ارائه راهکار به شرکت ملی گاز ارزیابی می‌شود