کرونا 4 خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد


کرونا 4 خانواده دیگر در چهارمحال و بختیاری را عزادار کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با توصیه نسبت به رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی در استان گفت: طی شبانه‌روز گذشته چهار بیمار مبتلا به کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

مجید شیرانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کرونا در این استان همچنان قربانی بر جا می‌گذارد، افزود: فوتی‌ها بیشتر از میان کسانی هستند که تاکنون واکسن کرونا نزده و یا تنها دُز نخست را تزریق کرده‌ بودند.

وی تصریح کرد: با وجود اجرای طرح واکسیناسون علیه کرونا هنوز هستند افرادی که اقدام به تزریق واکسن نکرده اند

و همین موضوع در شکل‌گیری مرگ و میر ناشی از این ویروس در استان اثرگذار بوده است.

به گفته شیرانی، بسیاری از افرادی که طی ماه‌های اخیر فوت کرده‌اند، واکسن کرونا دریافت نکرده بودند و تعداد محدودی نیز وجود داشتند که با وجود تزریق واکسن کرونا از آنجا که دارای چند بیماری زمینه‌ای بوده‌اند به هیچ‌یک از روش‌های درمانی پاسخ ندادند و با وجود تلاش کادر درمان، فوت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در ادامه از مراجعه ۷۶۶ بیمار مشکوک به علائم بالینی کرونا به مراکز درمانی و بهداشتی استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد، آزمایش ۲۰۹ بیمار مثبت قطعی اعلام شد که ۲۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند و ۱۸۳ نفر نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

شیرانی، مجموع بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان را ۲۷۵ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد حال عمومی ۳۲ بیمار وخیم گزارش شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۲۹ مهر) ۸۲ هزار و ۱۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است، خاطر نشان کرد: از این تعداد یک هزار و ۶۳۶ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا ۲۹ مهر ۲۳۲ هزار و ۲۲۹ مورد تست تشخیص مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده است.

بر اساس آخرین رنگبندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان و کیار در وضعیت نارنجی (پرخطر) و شهرستان‌های سامان، بن، کوهرنگ، خانمیرزا و اردل در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس