توزیع 800 دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر چهارمحال وبختیاری


توزیع 800 دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر چهارمحال وبختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای توزیع 800 دستگاه پنل خورشیدی طی سال‌جاری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است، گفت: در فاز نخست 400 دستگاه آن در بین خانواده‌های عشایر کوچ‌رو در سطح استان توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری، مجید فرهزاد در آیین توزیع ۱۴ دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر منطقه‌های ماربره، چشمه‌رو و آب‌باریک از توابع شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: در سنوات گذشته تعداد ۳۰۰ دستگاه پنل‌های خورشیدی به عشایر استان واگذار شد.

وی افزود: برای توزیع ۸۰۰ دستگاه پنل خورشیدی طی سال‌جاری، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که در فاز نخست ۴۰۰ دستگاه آن در بین خانواده‌های عشایر کوچ‌رو در چهارمحال و بختیاری توزیع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به تعداد نیروگاه‌های خورشیدی ثابت و خانگی سطح استان، تصریح کرد: در حال حاضر یک نیروگاه ۱.۵ مگاواتی در کارخانه سیمان و ۳۰۰ نیروگاه مشترکان خانگی در استان بهره‌برداری شده و در وضیعت تولید برق هستند، همچنین یک نیروگاه پنج مگاواتی نیز در حال احداث است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به آخرین ظرفیت میزان برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی در چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: حدود ۲.۵ مگاوات انرژی برق به‌صورت روزانه از طریق این نیروگاه‌ها تولید می‌شود.

فرهزاد ادامه داد: مشترکان یا متقاضیانی که بتوانند در منزل یا نقاط دیگر نیروگاه خورشیدی احداث کنند با آن‌ها قرارداد خرید تضمینی برق امضا خواهیم کرد و تا ۲۰ سال برق تولیدی آن‌ها خریداری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری در پایان یادآور شد: چهارمحال وبختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعدترین نقاط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند با وجود زیرساخت‌های لازم در راستای احداث نیروگاه‌های خورشید اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی