وقت اداری فضاهای ورزشی غیرفعال در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شود


وقت اداری فضاهای ورزشی غیرفعال در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شود

یزد- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش یزد با اشاره به اینکه بسیاری از فضاهای ورزشی مربوط به دیگر نهادها در وقت اداری فعال نیست، پیشنهاد کرد: این مکان‌های مناسب برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در اختیار مدیران واحد های آموزشی همجوار گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، محسن موحدی فرد روز دوشنبه در نشستی با اعضای انجمن ورزشی‌نویسان یزد، افزود: تحقق این پیشنهاد نقش مهمی در ایجاد نشاط ، سلامتی جامعه ، پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، افزایش تحرک و جلوگیری از چاقی در میان دانش آموزان دارد.

وی تاکید کرد: باید مباحث مرتبط به تربیت‌بدنی و ورزش برای داشتن جامعه‌ای پویا ، بانشاط و کاهش ناهنجاری‌ها در میان اقشار مختلف خصوصا نوجوانان و جوانان به مطالبه عمومی تبدیل شود.

وی ادامه داد: اگر سهم ورزش مطابق قانون و مقرات که از محل درآمدهای صنایع و معادن استان پیش بینی شد، با پیگیری مسئولان و رسانه‌های گروهی به درستی و کامل پرداخت شود، بخش زیادی از مشکل

کم‌تحرکی و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون به رغم اهمیت موضوع و وجود برخی مقررات، سهم ورزش برای اقشار مختلف خصوصا نونهالان و نوجوانان پرداخت نمی‌شود، گفت: به همین دلیل شاهد وجود برخی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستیم که این شرایط برای یزد که شرکت‌های صنعتی و تولیدی بزرگی دارد، اصلا پذیرفته نیست.

این مسئول اظهار کرد: مسئولان اجرایی به خصوص ورزشی با همکاری رسانه‌ها باید برای دریافت سهم صنایع در توسعه فعالیت های ورزشی و سالم‌سازی جامعه بیش از گذشته ماموریت‌های قانونی خود را انجام دهند که تحقق آن نقش مهمی در توسعه کمی و کیفی ورزش به خصوص در بین دانش‌آموزان دارد.

موحدی فرد یکی از مسایل مهمی که از سوی رسانه‌های گروهی و مسئولان باید به عنوان یک مطالبه مهم مطرح شود در خصوص همکاری اداره های امور مالیاتی و معافیت‌هایی است که در این خصوص پیش‌ بینی شد و هم‌اکنون به صورت کامل در استان اجرا نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد همچنین به اهمیت همکاری مدیران تمامی دستگاه‌ها و داشتن پیوست فرهنگی و ورزشی در کنار سایر مسایل اشاره کرد و همکاری تمامی مسئولان و همراهی رسانه‌های گروهی را برای تحقق این ماموریت مهم خواستار شد.

حدود ۴۰ درصد دانش آموزان یزد با پدیده چاقی روبرو هستند

همچنین معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش یزد گفت: حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان از چاقی رنج می‌برند، بر همکاری رسانه‌ها و سایر مسئولان برای اقدامی موثر و همسو با این معاونت در انجام برنامه‌های مختلف برای پیشگیری و حفظ سلامتی جامعه هدف تاکید کرد.

مصطفی خلیلی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در واحدهای آموزشی و بین دانش‌آموزان استان وجود دارد، همراهی سایر نهادها، تشکل‌ها و همیاری اصحاب رسانه در توسعه و فرهنگ‌سازی ورزش در جامعه و بین دانش‌آموزان و فرهنگیان را خواستار شد.

در این نشست علی‌محمد قادریان رییس هیات مدیره، علی امینی مدیرعامل و سایر اعضای انجمن ورزشی نویسان یزد گزارشی در خصوص اهداف، برنامه‌ها، رویکردها، راهکارها و توسعه ورزش استان خصوصا در بین دانش‌آموزان مطالبی را بیان کردند.

تعداد دانش‌آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری که از طریق آموزش ترکیبی اعم از حضوری و فضای مجازی در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی در حال تحصیل هستند، ۲۸۵ هزار نفر اعلام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این فیلم حامد آهنگی کل ایران را درنوردید ! / ببینید شاهکار حامد آهنگی را !