رسانه های کوردی،زمردتاریخ روزنامه نگاری


رسانه های کوردی،زمردتاریخ روزنامه نگاری

روسای خانه مطبوعات و رسانه های کردستان و انجمن صنفی کارفرمایی نشریات محلی برگزاری دومین جشنواره رسانه های کوردی مختص استان های مناطق کوردنشین را مشعلی برای ارتقای جایگاه رسانه های کوردی توصیف و تاکید کردندکه تورق تاریخ روزنامه نگاری کوردی، زمردی درخشان برای رسانه نگاران در آینده است.

شیروان یاری، با اشاره به تجربه نخستین جشنواره رسانه های کوردی بر تفکیک دو بخش اصلی و ویژه جشنواره که مدنظر فرهنگ و ارشاد اسلامی است،تاکیدکرد.

وی برگزاری این جشنواره را در تولید آثار خبر، تیتر، گزارش، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله به زبان کوردی موثر دانست و استدلال کرد که این جشنواره صرف رسانه های مختص زبان کوردی باشد و بخش فارسی به این جشنواره، الصاق نشود.

رییس خانه مطبوعات و رسانه های استان کردستان،با تاکید برآسیب شناسی نقاط ضعف و قوت نخستین جشنواره رسانه های کوردی، انتخاب دبیر کارآمد و رسانه نگار را از مهم ترین زیرساخت های این جشنواره عنوان کرد و افزود: افزون بر داوری آثار شرکت کنندگان استان های مناطق کوردنشین از منظر داوران مجرب و تحصیل کرده آشنا به زبان کوردی، میزگردها و کارگاه های آموزشی در صورت فروکش شدن بیماری کرونا ضروری است.

رییس انجمن کارفرمایی نشریات محلی استان کردستان نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری این جشنواره به چگونگی برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت:کمیت گرایی نبایدماهیت کیفی جشنواره رسانه های کوردی را مخدوش کند.

هوشیار بابایی تولید آثار فاخر حرفه ایی کوردی در رسانه های برخط و غیرخط را مهم و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره،رسانه های کوردی را از خمودگی و روزمرگی رسانه مداری و رسانه نگاری نجات دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با تاکید بر کارکردهای جشنواره کوردی واگذاری امور اجرایی جشنواره و برنامه های فرهنگی و هنری به حوزه های تخصصی را ازسیاست های فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد.

عبید رستمی افزود: برگزاری دومین جشنواره و نمایشگاه رسانه های کوردی باایده و طرح های جدید و اهتمام به موضوعات ایثار و شهادت مدافعان سلامت کرونایی را از جمله برنامه های حوزه رسانه این اداره کل است.

او از روسای انجمن صنفی کارفرمایی نشریات محلی و خانه مطبوعات و رسانه های استان کردستان خواست که در نشست بااعضای هیات مدیره و نخبگان رسانه فرایندچرایی و چگونگی دومین جشنواره رسانه های کوردی را تحلیل و به کارشناسان اداره کل برنامه ارایه دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان