ارتفاعات آذربایجان‌شرقی سفیدپوش می‌شود


ارتفاعات آذربایجان‌شرقی سفیدپوش می‌شود

 تبریز - ایرنا - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز در استان، بارش در ارتفاعات و کوهپایه‌ها به صورت برف خواهد بود.

محمد امیدفر، روز شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با بیان اینکه این سامانه امروز و فردا در استان فعال خواهد بود، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی، فعالیت این سامانه در سایر مناطق استان موجب افزایش ابر، گاهی وزش باد تا نسبتا شدید، بارش باران و بروز پدیده مه می شود.

وی با اشاره به اینکه روز یکشنبه دمای هوا به ویژه در نواحی شمالی استان به صورت محسوس کاهش می یابد، اظهار داشت: از روز دوشنبه جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود و دمای هوا افزایش می یابد.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به علت افزایش دما در روز دوشنبه و شرایط محلی رشد ابرهای همرفتی، بارش های رگباری و غرش آذرخش در برخی نواحی استان دور از انتظار نیست.

امیدفر، ادامه داد: با توجه به شدت ناپایداری‌ها طی امروز و فردا احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و در نواحی کوهستانی و سردسیر احتمال لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای و کاهش دید به علت مه آلود بودن هوا وجود دارد.

وی یادآوری کرد: در زمان کنونی ( ساعت پنج عصر) تبریز و آذرشهر با ۱۸ و هوراند با هفت درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بوده و آسمان تبریز نیمه ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بارش شدید برف در تبریز