سفر با ناوگان برون شهری در استان همدان 14 درصد افزایش یافت


سفر با ناوگان برون شهری در استان همدان 14 درصد افزایش یافت

همدان- ایرنا- معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت که تعداد سفر با ناوگان برون شهری در این استان نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال 1399، حدود 14 درصد افزایش یافته است.

«محمد سرگزی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲۰۹ هزار و ۸۰۰ سفر با استفاده از ناوگان مسافربری جاده‌ای این استان انجام شده است.

وی اظهار داشت: یک میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۴۹ نفر در این مدت از استان همدان برای سفر به سایر استان ها بلیت تهیه کرده اند.

سرگزی با بیان اینکه تعداد مسافران جابه‌جا شده در این مدت ۲.۵ درصد کاهش داشته است ادامه داد: سفرها همراه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شده و ناوگان مسافربری با ظرفیت کمتری مسافران را جابه جا کرده‌ است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: بخش حمل‌ونقل مسافر پس از شیوع ویروس کرونا و لغو بازار سفرهای نوروزی، اربعین و سفرهای دانشجویان به شدت آسیب دید و متضرر شد.

وی تأکید کرد: با توجه به ارائه تسهیلات دولتی به بخش رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل باید توجه داشت که برای گذر از این شرایط نیازمند ایجاد سازوکارهای متناسب برای رفع مشکلات هستیم.

سرگزی خاطرنشان کرد: ۱۷ پایانه حمل و نقل مسافر، ۴۹ شرکت، شعبه و نمایندگی حمل و نقل مسافر فعال، یک انجمن صنفی رانندگان مسافربری، ۲ انجمن صنفی شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل مسافربری در استان همدان وجود دارد.

استان همدان در مجموع یک هزار و ۶۰۷ دستگاه ناوگان مسافربری عمومی فعال دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خانه تاریخی «صمصام» در نهاوند به موزه تبدیل می‌شود