تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب کشور نیازمند 200 هزار میلیارد تومان است


تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب کشور نیازمند 200 هزار میلیارد تومان است

شهرکرد- ایرنا- معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب کشور به 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین آن بهره‌برداری از طرح‌های کشور سرعت بیشتری به خود می‌گیرد.

شاهین پاکروح که همراه اعضای کمسیون کشاورزی، آب و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی را در سفر به استان چهارمحال و بختیاری کرده است، روز جمعه در بازدید از طرح‌های تصفیه‌خانه این استان‌ افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب طرح‌های تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای فرادنبه و بن امید می‌رود با تامین اعتبار لازم تکمیل این طرح‌ها تسریع شود.

وی، رسالت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب را تامین آب سالم برای مردم کشور در شهرها و روستاها عنوان کرد و افزود: با یکپارچه‌سازی دیوار بین شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی برداشته شده و با این کار ارائه خدمات به مردم در شهرها و روستاها بهتر شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به درصد برخورداری خوب استان از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب بر استفاده از پساب در صنایع و کشاورزی تاکید کرد و افزود: اتکا به منابع آب زیرزمینی در چهارمحال و بختیاری باید کمتر شود و تامین آب پایدار با اولویت تامین از آبهای سطحی مورد مطالعه قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به اینکه دومین استان کم بارش کشور بودیم با همراهی مردم و اجرای ۱۰۲ طرح، خدمات‌رسانی در خصوص تامین آب شرب مردم شهرها و روستاهای استان به خوبی انجام گرفت.

احمدرضا محمدی، جمعیت شهری برخوردار از سیستم تصفیه‌ فاضلاب در استان را ۶۵ درصد اعلام کرد و افزود: از طریق ۹ تصفیه خانه فاضلاب، فاضلاب ۱۴ شهر استان جمع‌آوری و تصفیه می‌شود.

وی با اشاره به کمبود منابع زیر زمینی و ضرورت تامین آب از منابع آب سطحی، تصریح کرد: با تکمیل ۲ پروژه آبرسانی چالگاه در شهرستان خانمیرزا و سردشت در شهرستان لردگان ۸۷ روستا از منابع آب سطحی و پایدار برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایرنا، بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۳۳ هزار متر مکعب در روز شهر بروجن و آزمایشگاه آب و فاضلاب شهرستان بروجن؛ تصفیه‌خانه های فاضلاب در حال ساخت بلداجی، بن و تصفیه‌خانه رفع کدورت آب شهرکرد از برنامه‌های سفر معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

چهارمحال و بختیاری از چهارشنبه شب ۱۲ آبان‌ماه میزبان اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس است.
اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به همراه تعدادی از مدیران حوزه جهادکشاورزی، نیرو، حفاظت محیط‌زیست به مدت ۲ روز به بررسی مسایل حوزه آب، کشاورزی و دامپروری استان می‌پردازند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خبرهای کوتاه فرهنگی چهارمحال و بختیاری