فرهنگ عمومی بر پایه اعتقادات عمیق اسلامی و دینی استوار است


زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ عمومی...
زاهدان- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ عمومی بر پایه اعتقادات عمیق اسلامی و دینی استوار است و بر همین اساس این سازمان هماهنگ با بقیه مراکز فرهنگی مانند شورای هماهنگی تبلیغات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای دست اندرکار در زمینه مسائل فرهنگی همکاری می‌کند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین منصور باقربیگ روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فرهنگ عمومی هر جامعه شامل آداب، رفتار و سنت های آن جامعه است تا عقاید، اصول و پایه های اصلی خود را به نمایش بگذارد.

وی گفت: فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان نیازمند ارتقا است بر همین اساس مساجد، هیات ها و روحانیت در سطح استان تلاش می کنند تا معارف الهی، دینی و اسلامی را به سمع و نظر مردم برسانند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: معتقدیم باید تبلیغات موثر و چهره به چهره باشد و علما و روحانیان موظف و مکلفند با جوانان جامعه ارتباط برقرار کنند و امام مسجد باید امام محله بوده و با مردم به گفت‌وگو بپردازد.

وی بیان کرد: روحانی یا امام مسجد باید به درب خانه مردم رفته و در زندگی آنان ورود کند و مشکلات را بررسی و برای رفع آن با مسوولان سطح استان و شهرستان مشورت و سعی در حل مشکلات مردم محله خود کند زیرا همین ارتباط روحانی با مردم سطح فرهنگی را بالاتر برده و آنان را دلگرم تر می کند تا به مساجد مراجعه کرده و خواسته و ناخواسته معارف دینی، الهی و قرآنی به گوششان برسد.

حجت الاسلام باقربیگ ادامه داد: در تلاشیم ارتباط روحانی با جوانان، نوجوانان و مردم بیشتر شود زیرا متاسفانه این ارتباط در برخی مناطق به دلیل مشکلات کمتر شده و مردم کمتر به مساجد مراجعه می کنند.

وی گفت: سازمان تبلیغات به عنوان یکی از اعضای شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان و رییس کمیته دین و زندگی این شورا با همکاری بقیه اعضا در تلاش برای ارتقای مسائل دینی و فرهنگی در سطح استان است.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید