تاثیر برگزاری جشنواره ملی نیشکر در ارزآوری برای خوزستان


تاثیر برگزاری جشنواره ملی نیشکر در ارزآوری برای خوزستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: برگزاری جشنواره ملی نیشکر برای استان و کشور، ارز آوری خواهد داشت.

سید حکمت الله موسوی در مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی برداشت نیشکر که امروز ۱۵ آبان ماه در اهواز برگزار شد، ضمن تقدیر از نیشکر به دلیل اهتمام به گردشگری، اظهار کرد: در حالی‌که طی سالیان گذشته از موضوع گردشگری طبیعت غفلت شده است، اکنون به همت شرکت توسعه نیشکر، جشنواره ملی برداشت نیشکر با محوریت گردشگری کشاورزی برگزار می شود.

به گزارش ایسنا وی با اشاره به این که مجموعه توانمند نیشکر یک ظرفیت ملی است، افزود: امیدواریم با هم‌افزایی و مشارکت مطلوب میان نیشکر و میراث فرهنگی بتوانیم اتفاقات خوب و مثبتی را رقم بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: خوزستان پایتخت کشاورزی و پایتخت شکر کشور است، به‌طوری که سطح وسیعی از زمین‌های استان از هفت‌تپه تا خرمشهر را مزارع نیشکر پوشش می‌دهند و این جشنواره تاثیر مستقیم و مثبتی بر مناطق پیرامون و ایجاد شادی و نشاط بر محیط استان خواهد داشت.

موسوی ادامه داد: یکی از مزایای دیگر این جشنواره علاوه بر توسعه گردشگری کشاورزی، ایجاد درآمد ارزی برای استان به دلیل همجواری با کشورهای منطقه است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رئیس هیئت پزشکی ورزشی خوزستان ابقا شد