شه‌بخش: کسب نخستین مدال جهانی بوکس ادای دین به نظام اسلامی است


شه‌بخش: کسب نخستین مدال جهانی بوکس ادای دین به نظام اسلامی است

زاهدان- ایرنا- بوکسور تارخ ساز جمهوری اسلامی ایران ساکن سیستان و بلوچستان گفت: کسب نخستین مدال بوکس کشور در رقابت‌های جهانی صربستان را ادای دینی به خون شهدا و نظام اسلامی می‌دانم.

دانیال شه بخش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در رقابت‌های جهانی بوکس ۱۰ ورزشکار از کشور با آمادگی کامل و با کادر فنی بسیار مناسب حضور داشتند که خداوند توفیق داد که نخستین مدال کشور در رده جهانی را کسب کنم.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ از ورزشکاران بوکس کشور در هیچ رده‌ای در سطح جهانی موفق به کسب مدال نشده بودند که به لطف خداوند و دعای خیر ملت بزرگ ایران این موفقیت برای کشور کسب شد.

این بوکسور موفق سیستان و بلوچستانی با قدردانی از فدراسیون بوکس جهموری اسلامی ایران گفت: با آمادگی کامل در این دوره از رقابت های جهانی شرکت کردم بطوریکه خود را در سکوی مدال آوران همواره می‌دیدم.

وی تاکید کرد: از ۱۳ سالگی در رشته ورزشی بوکس در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت شدم که با پشتکار و حمایت مربیان خود همچون محمود نهتانی تاکنون مدال طلای رده‌های جوانان و بزرگسالان کشور، طلای رقابت‌های بین‌المللی جام مکران، برنز رقابت‌های بین المللی ترکیه و نقره رقابت‌های قهرمانی آسیا در دبی را بدست آورم و برای کشور و استان افتخار آفرینی کنم.

شه بخش افزود: همه موفقیت های خود را در عرصه های ملی و جهانی مدیون خون شهدا، حمایت های فدراسیون بوکس و اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان و زحمات مربی خودم می‌دانم و امیدوارم بتوانم همچنان برای کشور افتخار آفرین باشم و استعدادهای سیستان و بلوچستان در رشته های ورزشی بویژه بوکس بیش از پیش شکوفا شود.

به گزارش ایرنا بیش‌از ۴۶ هزار ورزشکار در قالب حدود ۵۰ هیات استانی و ۵۰۰ هیات شهرستانی در سیستان و بلوچستان سازماندهی شده‌اند.هم‌اینک حدود ۶۰۰ ورزشکار به طور سازمان یافته در سیستان و بلوچستان در رشته بوکس مشغول فعالیت هستند.

«دانیال شه‌بخش» در مسابقات جهانی صربستان با صعود به مرحله نیمه‌نهایی تاریخ‌ساز شد اما مصدومیت شدید اجازه نداد وی در مبارزه نیمه‌نهایی رینگ رفته و با کسب مدال برنز به کار خود پایان داد. این نخستین مدال بوکس ایران در ادوار مختلف مسابقات قهرمانی جهان بود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

18 بوکسور در اردوی تیم ملی بوکس باقی ماندند/فرصت به چهره‌های جدید