جاده چالوس به مرزن آباد بازگشایی شد


جاده چالوس به مرزن آباد بازگشایی شد

نوشهر - ایرنا - رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس و کلاردشت اعلام کرد: محور چالوس به مرزن آباد که از روز گذشته در پی بارندگی های شدید و رانش کوه مسدود شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از چهارشنبه شب در چالوس آغاز شد روز گذشته موجب بروز سیلاب و ریزش در منطقه ازارک کوه در جاده چالوس به مرزن آباد و همچنین مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال و بسته شدن مسیر شد.

مهدی صفایی غروب جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیروهای راهداری از بعد از ظهر دیروز تاکنون با تلاش شبانه روزی و با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات مسیر چالوس به مرزن آباد را برای تردد باز کردند.

وی ادامه داد: مسیر جاده چالوس به مرزن آباد در ۳ نقطه در محدوده‌های پارک فین، سلطانی و شاه چشمه به دلیل سیلاب بسته شد.

وی با اشاره به حجم بالای آورده مخلوط کوهی توسط سیلاب در این مسیر گفت: با تلاش شبانه روزی هفت اکیپ راهداری به همراه ۶ دستگاه لودر، ۴ بیل مکانیکی و ۱۰ کامیون ۱۰ تن این مسیر پاکسازی شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چالوس و کلاردشت گفت: در حال حاضر تردد در جاده چالوس - کرج بدون هیچگونه مشکلی در جریان است و از منطقه ولی‌آباد تا دهانه شمالی تونل کندوان نیز شاهد بارش خفیف برف هستیم و نیروهای راهداری نیز در حال نمک‌پاشی سطح جاده‌ می باشند.

به گزارش ایرنا، عملیات پاکسازی مسیر قطعه چهارم آزاد راه تهران - شمال همچنان در حال انجام است و با توجه به اختلاف ارتفاع جاده چالوس با آزادراه شمال و سرریز شدن حجم عظیمی از مصالح به داخل آزاد راه تهران- شمال، پاکسازی این قطعه زمان زیادی خواهد برد.

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس - کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

جاده کندوان در سال ۱۳۱۲ ساخته شد و در روزهای پایانی هفته و تعطیلات با آمار روزانه سه هزار تردد جزو یکی از محورهای شریانی و پرتردد خطه شمال کشور است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ایرادات شورای نگهبان به طرح شفافیت رفع شد