توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، ممنوع


توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها، ممنوع

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: توقف در حاشیه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها ممنوع است و در مسیر این توقف هر گونه تصادفی شود، مقصر همان خودرویی است که متوقف بوده است.

سرهنگ احسان مومنی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: متاسفانه برخی از رانندگان دانسته یا ندانسته از قوانین در حاشیه بزرگراه‌ها متوقف می‌شوند و فلاشر می‌زنند، در صورتی که نمی‌دانند اگر خودرویی از پشت با آنان برخورد کند مقصر صددرصدی خودشان خواهند بود و علاوه بر خسارتی که خواهند دید خسارت خودرویی را که از پشت به آنان برخورد می‌کند نیز بپردازند.
وی گفت: اگر خودرویی دچار مشکل شود یا برای دقیقه‌ای قرار است در حاشیه بزرگراه و آزادراه بایستد باید در قسمت خطوط اضطراری یا جایی که با تابلو محل پارک مشخص شده یا در شانه خاکی بایستد.


سرهنگ مومنی افزود: اگر خودروی رانندگان دچار مشکل می‌شود باید به منتهی علیه سمت راست، خودرو را هدایت کنند و در قسمت‌های خط اضطراری با فلاشر زدن و همچنین نصب علائم به فاصله ۱۵۰ متری اقدام کنند تا خودرویی از پشت با آنان برخورد نکند.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در صورت امکان حتی رانندگان از خودرو فاصله بگیرند تا خودرو‌های امدادی به کمک آن‌ها بیایند، در برخی از مواقع رانندگان در کنار خودرو می‌ایستند و بدون نصب علائم که این خود موجب تصادف و حتی فوت راننده خواهد شد.
وی افزود: در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها اگر خودرویی به سمت شانه خاکی هدایت و فقط یک چرخ آن بر روی آسفالت قرار گیرد و خودرویی از پشت با آن برخورد کند باز هم مقصر تشخیص داده خواهد شد.
در گزارشی که به همین منظور تهیه شد با برخی از مردم مصاحبه‌هایی گرفته شد که آنان این قانون را فراموش کرده بودند و اظهار بی اطلاعی می‌کردند و می‌گفتند اگر خودروی ما در هنگام توقف در بزرگراه‌ها و اتوبان‌ها دچار حادثه شود مقصر خودروی پشتی است و باید خسارت پرداخت کند.
اما بعد از طرح این موضوع از سوی اداره تصادفات مبنا را بر آن گذاشتند تا دیگر در حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها توقف نکنند و اگر هم بنا بر اضطرار یا خرابی خودرو مجبور به این کار شوند حتما با نصب علائم هشداری و زدن فلاشر در فاصله که قانون مشخص کرده است، اقدام کنند.
در شهر تهران روزانه حدود ۲ هزار تصادف صورت می‌گیرد که بخشی از آن‌ها مربوط به توقف در حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه هاست.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هشدار نسبت به کولاک برف و وزش باد شدید در برخی جاده‌های کشور