8 عنوان کتاب با موضوع جهاد و شهادت در تهران منتشر شد


تهران- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران...
تهران- ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران گفت: هشت عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و خاطرات ایثارگران شهرستان‌های این استان در هفت ماهه نخست امسال به چاپ رسیده است.

به گزارش ایرنا، عبدالله مرتضوی عصر چهارشنبه در آیین اهدای کتاب به فرزندان شاهد و ایثارگر که در سالن شهدای ترور این اداره کل برگزار شد، افزود: همزمان با هفته بسیج نیز از ٢ عنوان کتاب دیگر با موضوع فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس رونمایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: کتاب‌های «خورشید صفتان» با موضوع زندگینامه پزشکان ایثارگر، «نعمت جان» با موضوع خاطرات امدادگران دفاع مقدس، «طلایه داران جنت» با موضوع زندگینامه شهدای ورامین، «جای پای فرمانده» با موضوع خاطرات شهید محمدجعفرجو، «در دوجبهه» با موضوع خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس و «چای گرم فرمانده» با موضوع زندگینامه فرماندهان شهید شهرستان های استان تهران ۶ عنوان کتابی است که منتشر و در اختیار علاقه مندان ادبیات دوران دفاع مقدس قرار گرفته است.

مرتضوی، زبان هنر و قلم را ٢ ابزار مهم در انتقال ابعاد فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس عنوان کرد.

وی بیان داشت: انعکاس و تبیین حماسه های ملت ایران در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش شهدای دفاع مقدس و تداوم آن در نهضت‌های اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت، شهدای خدمت و تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های آنان، از مصادیق روشن در حوزه نشر و تولید محتوای فرهنگی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران با تأکید بر حفظ دستاوردها و حماسه های ملت ایران در تمام دوران مقاومت، افزود: فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در بین همه افراد، سبب ارتقاء سطوح علمی و فرهنگی و در ادامه منجر به پیشرفت در تمام حوزه ها می شود.

مرتضوی ادامه داد: تولید آثار مکتوب در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز ماندگاری و احیاء ارزش های فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس را در پی دارد.

وی یادآوری کرد: در بین ایثارگران و فرزندان معظم شهدا، هنرمندانی وجود دارد که با بیان شیوا و قلم ظریف خود همواره آثار فاخری را در حوزه ادبیات دفاع مقدس خلق کرده اند.

مرتضوی تأکید کرد: از آثاری که در حوزه ادبیات حماسه و جهاد، مبین ارزش ها و گفتارهای اخلاقی و اجتماعی باشد حمایت می کنیم.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید