پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی در خراسان جنوبی افتتاح شد


پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی در خراسان جنوبی افتتاح شد

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی 1570 در آموزش و پرورش استان خبر داد.

محمدعلی واقعی، امروز دوشنبه یکم آذر در آیین افتتاح این طرح خدمات مشاوره‌ای، اظهار کرد: ارتقاء سلامت روان ومصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم خادمین نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بدین منظور خط تلفن نماد با شماره ۱۵۷۰به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی با هدف کیفیت بخشی به خدمات مشاوره ای و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آ»وزان و با بهره گیری از مشاوران آموزش دیده در مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی راه اندازی و آماده ارائه خدمات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که خط ۱۵۷۰ همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان، اولیا و آحاد مردم است، تصریح کرد: در این پایگاه خدماتی نظیر فوریت های روانی اجتماعی، راهنمایی و مشاوره تلفنی و مددکاری اجتماعی به متقاضیان ارائه می‌شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان اینکه محافظت همه جانبه ازکودکان و نوجوانان در برابرمخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر ارائه آموزش‌های ارتقایی و خودمراقبتی به آمادگی برای واکنش سریع و مداخله به موقع و موثر نیز نیازمند است، اظهار کرد: دسترسی سریع و رایگان به متخصصان در زمینه راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و همچنین اتخاذ رویکردی همدلانه ونوآورانه در ارائه خدمات، اهمیت بسزایی در کاهش نرخ خطرپذیری کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ظرفیت سازی برای تسهیل و تسریع در پاسخ گویی به نیازهای دانش آموزان بر اساس طرح ملی نماد، بیان کرد: لازمه تحقق این مهم شبکه سازی، ایجاد یکپارچگی و توسعه نظام ارجاع بین سازمانی برای ارائه خدمت بهنگام و موثر با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین ارتباطی و دیجیتالی است.

واقعی یادآور شد: ارائه چنین خدماتی،ازسویی زمینه سازپیشگیری از بروز و گسترش اختلال‌های سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان شده و از سوی دیگر، موجب نجات آنان در فوریت‌های روانی و اجتماعی و رویدادهای ناگوار در شرایط سخت می‌شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

4 دستگاه خودروی امدادی و پشتیبانی به ناوگان هلال احمر اضافه شد