برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند


برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند

زنجان – ایرنا- در آیین اختتامیه سومین دوره کتاب سال استان زنجان آثار و نویسندگان برگزیده معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا در این مراسم که روز سه شنبه در فرهنگسرای امام خمینی ( ه) زنجان برگزار شد، بر اساس رأی هیات داوران پنج کتاب چاپ شده در زنجان یا درباره این استان و نیز از مولفان استان در این دوره حایز عنوان برگزیده کتاب سال زنجان شدند.

کتاب های " فسیل، مفاهیم و کاربردها" اثر دکتر نصرالله عباسی، " سیز نجه" اثر زهیر محمدی، " چهل برگ" اثر رضا اسم خانی، " مراقبت های دارویی" اثر محسن کمالی و " علم تمرین (بدنسازی و طراحی تمرین برای مربیان و ورزشکاران)" اثر علی گرزی، به عنوان برگزیدگان سومین دوره کتاب سال استان زنجان معرفی شدند.

همچنین کتاب های " ماه عسل در تیمارستان" اثر محمدعلی خامه پرست، " اهمیت بالینی پروتیین های پلاسما" اثر علی اوسط ملتی، " گفتگوهایی در باره تاریخ" اثر حمیدرضا محمدی، " سربسته" اثر محمدعلی استجلو و " ترجمه و تبیین مفردات راغب" اثر سید عباس حسینی شایسته تقدیر شناخته شدند.

دراین مراسم از فعالان حوزه نشر و حامیان کتاب در استان نیز تقدیر شد.

کتاب و کتابخوانی شاخص و عامل توسعه است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این مراسم در سخنانی به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی در توسعه جوامع اشاره کرد و گفت: توسعه در هیچ کشوری محقق نمی شود مگر آن که مبنای آن مبتنی بر علم و آگاهی باشد.

خدابخش مرادی نافچی افزود: امروز کارشناسان وقتی می خواهند شاخص های توسعه در جامعه ای مورد بررسی قرار دهند، مولفه هایی همچون تعداد کتابخانه ها، شمارگان کتاب ها و میزان مطالعه در آن جامعه را مد نظر قرار می دهند.

وی تصریح کرد: در نظام فکر و ایدئولوژی توحیدی ما بر خواندن تایکد شده و آیات نخستین نازل شده بر پیامبر اسلام موید این امر است، همچنین در قرآن به قلم قسم داده که اینها همه نشان دهنده اهمیت علم و آگاهی در فرهنگ دینی و ایرانی اسلامی ما است.

برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم از برگزاری ۳۰ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب در این استان خبر داد و گفت: توزیع کتاب در کتابخانه های عمومی، مدارس و زندان ها، برگزاری آیین اختتامیه کتاب سال استان، تجلیل از خادمان نشر، پویش معرفی کتاب و اجرای طرح پاییزه کتاب از جمله این برنامه ها بود.

محمدربیع احمدخانی با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ عنوان کتاب در استان زنجان چاپ شده است، گفت: یک از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خرید کتاب از ناشران استان است که مرحله اول در سال جاری در هفته کتاب و مرحله دوم نیز در آذر ماه انجام می شود.

وی از آغاز دوباره برگزاری نشست های عصر کتاب در شهر زنجان خبر داد و اظهار داشت: نخستین جلسه عصر کتاب بعد از چند سال وقفه در هفته کتاب امسال برگزار می شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مراسم بزرگداشت شهید سپهبد سلیمانی در زنجان برگزار شد