جبران کمبود نیروی انسانی با اصلاح سیستم استعدادیابی در کشور


جبران کمبود نیروی انسانی با اصلاح سیستم استعدادیابی در کشور

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: اگر سیستم استعداد یابی اصلاح نشود در آینده با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره انتخاب رشته داوطلبان کنکوری گفت: نظام آموزش و پرورش موظف به شناسایی استعداد‌های خاص دانش آموزان در زمینه‌های مختلف مهارتی، شغلی و حرفه‌ای است.

او افزود: مشاغلی مانند پزشکی و دندانپزشکی نباید در ذهن دانش آموزان تداعی شود، بلکه کار ارزشمند است و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود؛ چرا که هر انسانی استعداد و مهارت‌های ویژه دارد که باید آن را به شکوفایی برساند.

صالحی عمران گفت: شکوفایی استعداد داوطلبان در ۳ سال اول متوسظه ارزشمند است، چرا که هدایت تحصیلی مسیر شغلی و انتخاب رشته آن‌ها را مشخص می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: اگر پایه‌های اجتماعی و آموزش عمومی اصلاح شوند، دانش آموزان و دانشجویان متناسب با علاقه و استعداد‌های خود انتخاب رشته خواهند کرد و دیگر انتخاب رشته نکردن ۵۲ درصد از داوطلبان کنکوری را نخواهیم داشت.

مهاجرت سیل عظیمی از نخبگان با اصلاح نشدن سیستم استعدادیابی در کشور

صالحی عمران گفت: اگر می‌خواهیم که مشکل کنکور را حل کنیم و مشاغل جامعه را متناسب با نیاز‌های کشور ارتباط دهیم باید سیستم استعداد یابی را تقویت کنیم در غیر اینصورت سیل عظیمی از نیرو‌های نخبه را در زمینه‌های کشاورزی، صنعتی، تکنسینی، مهارتی و ... در آینده‌ای نزدیک از دست می‌دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور افزود: به مشاغل گوناگون در جامعه نیازمندیم و نگران حرفه‌های ماهر در مشاغل متعدد در آینده جامعه هستم و انتخاب رشته نکردن ۵۲ درصد از داوطلبان کنکوری به معنای این است که در آینده با کمبود نیروی انسانی در کشور مواجه خواهیم شد؛ بنابراین آموزش و پرورش باید بحث هدایت تحصیلی دانش آموزان را جدی بگیرد.

بیشتر بخوانید

پایان نامه‌ها باید متناسب با مسائل موجود در کشور نوشته شوند

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هجوم کاربران برای کسب درآمد دلاری از یک بازی در تلگرام!