جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد


جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد

بنا به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد. زمانی که این دوران به پایان رسد بریتانیایی‌ها به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهند شد و هدف آن‌ها رقابت با برندهای سطح بالاتری همچون استون مارتین و بنتلی خواهد بود. در اوایل سال جاری میلادی نیز اخبار مشابهی منتشر … The post جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی...

بنا به گزارش روزنامه فرانسوی لوموند، جگوار تا سال ۲۰۲۵ هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد. زمانی که این دوران به پایان رسد بریتانیایی‌ها به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهند شد و هدف آن‌ها رقابت با برندهای سطح بالاتری همچون استون مارتین و بنتلی خواهد بود. در اوایل سال جاری میلادی نیز اخبار مشابهی منتشر شده بود و تیری بولور مدیرعامل جگوار درباره برنامه‌های این خودروساز برای حضور در بخش لوکس‌تر بازار صحبت کرده بود. او گفته بود:

ما جایگاه برند جگوار را کاملاً تغییر خواهیم داد. شاسی بلندها مختص برند لندروور خواهند بود و جگوار خود را از شاسی بلندها متمایز خواهد کرد، بسیار متمایز

این خودروساز بریتانیایی سرمایه‌گذاری ۲.۵ میلیارد پوندی روی توسعه پلتفرمی مخصوص برند خود و برای خودروهای الکتریکی انجام خواهد داد. محصولات جدید جگوار احتمالاً زبان طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به محصولات کنونی خواهند داشت و جری مک گاورن مدیر طراحی جگوار در این خصوص اظهار داشته است:

من از این فکر که به همکارانم کمک کنم تا جگوار را به جایگاهی که شایسته است بازگردانیم لذت می‌برم

جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد

جگوار همچنین درباره تصمیمات خود مبنی بر لغو توسعه برخی محصولات کاملاً جدی است. برای مثال نسل جدید XJ کاملاً به مرحله تولید نزدیک شده بود اما مدیران این شرکت سرانجام تصمیم گرفتند این سدان لوکس را به بازار عرضه نکنند. این خودروساز همچنین تصمیم به لغو سرمایه‌گذاری حدود ۱.۴ میلیارد دلاری روی پلتفرم MLA گرفت که دلیل آن تکنولوژی قدیمی این معماری و عدم هماهنگی با اهداف آلایندگی جگوار بود. این تصمیم باعث شد پروژه تولید جگوار جِی پیس نیز به محاق برود. ظاهراً سبد محصولات این خودروساز فقط شامل یک کراس اوور که جایگزین آی پیس می‌شود خواهد بود. مدل‌های اف پیس و ای پیس نیز در خلال دگرگونی جگوار حذف خواهند شد.

جگوار تا سال 2025 هیچ خودروی جدیدی معرفی نخواهد کرد

جگوار علاوه بر عدم عرضه محصولات جدید تا سال ۲۰۲۵ به آرامی تولید محصولات کنونی را نیز متوقف خواهد کرد و این کار با کاهش میزان گزینه‌های پیشرانه‌ها و تجهیزات صورت خواهد گرفت. بریتانیایی‌ها همچنین می‌خواهند تعداد نیروهای خود را کاهش داده و هزینه‌ها را پایین بیاورند. ظرفیت تولید جگوار تا سال ۲۰۲۶ حدود ۲۵ درصد کمتر از میزان فعلی خواهد بود.

برچسب ها

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بررسی فناوری پلاگین هیبرید بی وای دی؛ زنگ خطر برای ژاپنی‌ها