امامان جمعه شهرهای بوشهر بر اجرای طرح‌های تامین آب تاکید کردند


امامان جمعه شهرهای بوشهر بر اجرای طرح‌های تامین آب تاکید کردند

بوشهر- ایرنا- امامان جمعه شهرهای استان بوشهر درخطبه های نماز این هفته با اشاره به وضعیت خشکسالی و بارندگی کم بر اجرای طرح های تامین آب و آبخیزداری در این استان تاکید کردند.

برازجان

امام جمعه برازجان گفت: کارشناسان معتقدند آبخیزداری در شرایط کنونی سریع ترین و بهترین و تنها راه مقرون به صرفه برای نجات کشور از کم آبی است .

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های امروز نمازجمعه برازجان به وضعیت آب در کشور، استان و شهرستان دشتستان اشاره کرد و افزود: در این برهه زمانی اجرای طرح های آبخیزداری مهمترین راهکار عبور از بی آبی است.

وی اضافه کرد: تامین اعتبار هم اکنون از مشکلات مهم در اجرای طرح های آبخیزداری و دولت و مجلس باید با توجه بیشتری به این موضوع زمینه را برای اجرای عملیات آبخیزداری درهمه حوضه‌های آبخیز کشور فراهم کنند.

مصلح همچنین از حضور اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در شهرستان دشتستان تشکر کرد و خواستار رسیدگی به مشکلات و مطالبات کشاورزان و باغداران این شهرستان شد.

امام جمعه برازجان به ۱۶ آذر روز دانشجو اشاره کرد و گفت: فراگیری دانش برای فهم و درک حقایق عالم هستی و رسیدن به جایگاه خودباوری و خوداتکایی و به دست آوردن تخصص همراه با تعهد و تهذیب و ازمیان برداشتن موانع و مشکلات تحصیل و تقویت روحیه ظلم و استکبارستیزی و توجه جدی به رسالت‌های انقلابی در جامعه از مهمترین وظایف جامعه دانشجویی است .

وی همچنین به روز ۱۲ آذر روز قانون اساسی نیز اشاره کرد و ادامه داد: قانون اساسی میثاق بزرگ ملی و دینی و انقلابی است و ستون فقرات نظام و در حقیقت مرکز سلسله اعصاب نظام است .

مصلح در باره هزینه های بالای درمان اظهارداشت: بخشی از جامعه هنوز از بیمه های درمانی برخوردار نیستند و به گفته وزیر بهداشت هزینه های درمان، پرداخت از جیب مردم به ۴۳ درصد رسیده است و پوشش بیمه جمعیت ما هنوز کامل نشده و از طرفی خدمات آن نیز فراگیر نیست و بسیاری از پزشکان متخصص با بیمه ها قرارداد ندارند و بیمه شدگان نیز نمی توانند از بیمه خود استفاده کنند.

وی اضافه کرد: در برخی موارد کسی که بیمار می‌شود باید همه زندگی اش را بفروشد تا بتواند از پس هزینه ها برآید .

امام جمعه برازجان بر اجرای طرح پزشک خانواده و عملیاتی شدن این طرح بنا به گفته رهبر انقلاب تاکید کرد.

دیر

امام جمعه دیر گفت: مسئولان پیگیر مشکل آب شهرستان باشند

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر دیر افزود:شبکه آب دیر نیاز به اصلاح دارد و سهمیه آب مردم باید افزایش پیدا کند.

وی گفت: آب شیرین کن ٣ هزار متر مکعب برای دیر کافی نیست و باید افزایش پیدا کند و محیط زیست هم در ارتباط با آب شیرین کن همکاری لازم داشته باشد.

امام جمعه دیر بیان کرد : ته لنجی ساماندهی و زمین‌های محله "خورخندل" تعیین تکلیف شود.

وی در ارتباط با بخشنامه وزیر کشور در انتخاب همکاران فرمانداران گفت: فرمانداران باید در انتخاب همکاران خود دستشان باز باشد.

امام جمعه در ارتباط با ١۶ آذر روز دانشجو گفت: دانشجویان افسران جنگ نرم در مقابل دشمن هستند و آرمان های شهدای ١۶ آذر را فراموش نکنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ تجمع دانشجویان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی