اراضی ملی چهارمحال و بختیاری برای نهضت ملی مسکن شناسایی می‌شود


اراضی ملی چهارمحال و بختیاری برای نهضت ملی مسکن شناسایی می‌شود

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ضرورت تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن اراضی ملی قابلیت بهره‌برداری مسکونی در استان شناسایی می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، حسینعلی مقصودی با اعلام این خبر اظهار داشت: نهضت ملی مسکن از طرح‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم و وزارت راه و شهرسازی است و با توجه به آغاز این طرح و ضرورت تامین زمین در تعدادی از شهرهای استان که در آنها با کمبود زمین مواجه هستیم، راه و شهرسازی و منابع طبیعی نسبت به شناسایی اراضی ملی قابلیت بهره‌برداری مسکونی اقدام می‌کنند.

وی افزود: اراضی مذکور در صورت تایید با توجه به وضعیت فنی و حقوقی در اختیار اداره کل راه و شهرسازی قرار می گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری همچنین از اجرای حکم رفع تصرف و آزادسازی بیش از ۶۷ هزار مترمربع اراضی ملی و دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی در ۲ ماه گذشته خبر داد و گفت: موارد رفع تصرف و اجرای حکم مربوط به شهرستان‌های بروجن، کیار، شهرکرد و فارسان بوده است.

مقصودی تصریح کرد: طی ۲ ماه گذشته چهار مورد رفع تصرف فوری به متراژ ۶۳ هزار و ۴۶۳ متر مربع و ۲ مورد اجرای احکام به متراژ چهار هزار و ۲۷۱ مترمربع صورت گرفته است.

وی، ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده را در مجموع ۵۸ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: از این عدد بیش از ۲۲ میلیارد ریال، اجرای حکم فوری قلع و قمع و خلع ید با دستور دادستان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ مورد ماموریت رفع تصرف و آزادسازی در نقاط مختلف استان انجام شده و بیش از ۲۲۸ هزار متر مربع اراضی دولتی و ملی آزادسازی شده است.

مقصودی از عموم مردم استان درخواست کرد در صورت مشاهده تخلف و تصرف غیرقانونی اراضی، موارد را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش کنند.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

استان چهارمحال و بختیاری افزون بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که در ۴۲ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بانک‌ها بنگاه‌داری نکنند/ لزوم تعیین تکلیف واحدهای تملک شده توسط بانک‌ها