صلح و سازش بیش از 21 هزار پرونده قضایی در خوزستان


صلح و سازش بیش از 21 هزار پرونده قضایی در خوزستان

اهواز-ایرنا- معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: بیش از 21 هزار و 781 پرونده از ابتدای امسال تا کنون در این استان به صلح و سازش ختم شده است.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی توسعه حل اختلاف خوزستان، علیرضا باوی ، فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف را ترویج صلح و سازش در جامعه عنوان کرد و افزود:قوه قضاییه در راستای گام دوم انقلاب و سند تحول قضایی ، بر سوق دادن پرونده های وارده به محاکم به صلح و سازش بسیار تاکید دارد.

وی اظهار داشت:در همین راستا اعضای شوراهای حل اختلاف خوزستان در یک کار جهادی توانستند از مجموع ۷۷ هزار و ۶۷۷ پرونده دعاوی قابل صلح و سازش ، ۲۱ هزار ۷۸۱ پرونده را با صلح و سازش مختومه کنند.

باوی افزود: در این مدت ۵۳ فقره پرونده از قبیل ۳۹ پرونده قتل ، هشت پرونده نزاع ، سه پرونده اختلاف مالی و سه پرونده اختلاف خانوادگی که از اهمیت خاصی برخودار بودند به صلح و سازش ختم شدند.

وی با قدردانی از افراد خیر و نیک اندیش که در صلح و سازش این پرونده ها نقش داشته اند اظهار داشت: شوراهای حل اختلاف از بدو تاسیس تاکنون با رسیدگی به اختلافات و دعاوی توانسته اند بخشی از بار دستگاه قضایی کشور را کم کند.

مهم ترین وظیفه شوراهای حل اختلاف ، صلح و سازش و رسیدگی به اختلافات است که جایگاه آن روز به روز بین مردم ارتقاء پیدا می کند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پاسخ منفی پورموسوی به سایپا / 12 میلیارد در یک قدمی باشگاه نفت