فرمانده سپاه ثارالله: طرح جامع گلزار شهدای کرمان در حال آماده سازی است


فرمانده سپاه ثارالله: طرح جامع گلزار شهدای کرمان در حال آماده سازی است

کرمان - ایرنا - فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: طرح جامع گلزار شهدای این شهر به قرارگاه خاتم الانبیا (ص) واگذار شده زیرا پیش‌بینی می‌شود پس اتمام شیوع کرونا، روزانه بیش از 10 هزار زائر در این استان خواهیم داشت که زیرساخت‌های فعلی پاسخگوی این نیاز نیست لذا این طرح در حال آماده سازی است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین معروفی روز دوشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با بیان اینکه کرمان باید به‌عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام معرفی شود و این مهم مطالبه جدی همه مردم است افزود: عاشقان شهید سلیمانی فقط انقلابیون نیستند بلکه همه مردم ایرانند.

وی اظهار داشت: اجرای مکتب سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای تقویت انقلاب و مصونیت مردم و انقلاب اسلامی پیگیری می شود که این ستاد راهبردی از ۲۰ ماه قبل با حضور دولت در استان کرمان راه اندازی شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ۳۰ نظام از جمله سیاسی، اقتصادی تا خانواده برای سالگرد سپهبد شهید سلیمانی تعریف و به دانشگاه تحویل شد و در کرمان با اجماع خوب در شرایط کرونا هفت روز به عنوان هفته مقاومت برنامه داشتیم که در این زمینه به نوعی یک عاشورا رخ داد به طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز این مهم را تایید کردند.

وی تصریح کرد: امسال نیز سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شعار "مرد میدان" از ۱۰ تا ۱۶ دی‌ماه برگزار و برنامه های کرمان به صورت خاص در سه مکان با رویکرد مردمی پیگیری می‌شود.

سردار معروفی افزود: تجمعات بزرگ مردمی در شهرستان های بزرگ استان کرمان و رابر به عنوان زادگاه شهید سلیمانی در سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی برگزار می شود و بخشی از برنامه ها از جمله عشایری را کامل به رابر انتقال دادیم.

وی ادامه داد: برنامه شهدای فاطمیون در رفسنجان برگزار می شود که در مجموعه استان کرمان پنج برنامه محوری در سالگرد شهادت شهید سلیمانی داریم و اجلاسیه بزرگ حاج قاسم روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه در کرمان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: فرهنگسرای راهیان مکتب حاج قاسم برای دانش آموزان و دانشجویان، جوانان و نوجوانان راه اندازی می شود و باید در این راستا حاج قاسم را دست یافتنی کنیم که در این خصوص نیاز به کمک ملی داریم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: نکته دیگر اجرای بحث محرومیت زدایی در این استان است زیرا کرمان با وجود ۴۵ درصد معادن جزو استان های سرمایه دار کشور اما فقیرترین استان است اما ساکنان برخی روستاها و برخی مدارس روستایی کرمان حتی سرویس بهداشتی نداشتند که علت آن سیل و حوادث نبود، درگیری های سیاسی سبب شده ندانیم برای مردم چه کنیم.

وی یادآور شد: ۲ قرارگاه از جمله نهضت آبرسانی و امام حسن مجتبی (ع) برای لایروبی قنوات و ساخت یکهزار و ۸۶۲ مسکن مدد جویان، ۲ هزار و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی، ۱۴ کارگاه اشتغالزایی، احداث اماکن و سوله ورزشی غسالخانه و ‌دیگر موارد را در برخی مناطق استان کرمان راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) یکهزار و ۲۴۳ اشتغالزایی با ۸۷ میلیارد تومان پروژه در دستور کار قرار گرفته و در کمک مومنانه ۵۳۰ هزار بسته معیشتی برای هر فرد چند مرحله در سال گذشته توزیع کردیم و ۲ هزار و ۸۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های نیازمند داده شده است.

سردار معروفی ادامه داد: سه هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در استان کرمان داریم که یکهزار و ۲۰۰ گروه جهادی را شناسنامه دار کردیم و گروه های جهادی که آورده دارند را وارد استان کرمان می کنیم و نیروی کار نمی خریم.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۱۰۰ مورد صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا در استان کرمان داریم که شغل ایجاد کرده اند، قرارگاه نهضت آبرسانی را از سال گذشته فعال کردیم و براساس تهیه اطلس آب این استان ۶۵۰ روستا در مرحله نخست، ۷۵۰ روستا مرحله دوم و اکنون ۸۵۰ روستا شناسایی شده و لوله مورد نیاز سال گذشته ۱۲۸ روستا و امسال ۶۳۰ روستا وصل شده و هر ماه ۶۳ روستا به مناسبت سن حاج قاسم، آبرسانی می شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در حوزه آب، آبفا، سپاه، بسیج و نیروهای مردمی پای کار هستند و پروژه های نیمه تمام را انجام نمی دهیم.

وی افزود: در حوزه جنوب و شرق استان کرمان بیشترین مشکل را داریم زیرا شرایط در این منطقه از استان سیستان و بلوچستان نیز بدتر است و خواهشمندیم توجه ویژه به این حوزه شود.

سردار معروفی بیان داشت: برای ساماندهی جنوبشرق کرمان ۲ قرارگاه ایجاد کردیم که در این حوزه هفت اولویت از جمله رفع مشکلات مربوط به آب، کشاورزی، بهداشت، اشتغال، مسکن، حاشیه نشینی، خدمات، اجتماعی و فرهنگی تعریف شده است.

وی افزود: تفاهم نامه تنظیم بازار در کرمان منعقد شده، نیروی بسیج را در اختیار می گذاریم که آموزش ببینند و برای تنظیم بازار در صورت برداشتن ارز ترجیحی، فضای آرامی در این استان داشته باشیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روند بستری بیماران کرونایی در کرمان نزولی شد