حوزه‌های علمیه خواهران فرصت بی‌بدیل انقلاب اسلامی برای زنان است


حوزه‌های علمیه خواهران فرصت بی‌بدیل انقلاب اسلامی برای زنان است

بوشهر-ایرنا- مدیر حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه‌های علمیه و بویژه حوزه خواهران فرصت بی بدیل انقلاب اسلامی را برای زنان این مرز و بوم به ارمغان آورده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالکریم بهجت پور روز سه‎شنبه در دیدار با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: میزان استقبال از حوزه‎های علمیه در این سال‎ها بالا رفته و میزان انگیزه برای ماندن در حوزه ارتقا پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در این راستا ارتقا سطح حوزه‌ها از یک مجموعه فرهنگی تاثیرگذار در بخش عمومی به سطح تخصصی و ایجاد فرصت برای حضور کارشناسانه و تخصصی در حل معضل‌های اجتماعی است.

بهجت‌پور ادامه داد: طول سنوات تحصیلی نیز تقلیل پیدا کرده که این شاخص نیز امیدبخش و فرح‌بخش است.

وی گفت: امروز حوزه‌های علمیه باید با درکی عمیق و فهم دقیق مسئله به حل آن بپردازند چرا که مسائل پیچیده را نمی‎شود به سادگی حل کرد.

بهجت‎پور اظهار کرد: امروز حوزه‏های علمیه باید با درک و رصد دقیق و صحیح از ریشه مسائل از باب اسلام شناسانه ورود کنند و به مسئله پاسخ لازم دهند و مانع پیشروی دشمن شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: نظامی که حل مسئله مردمش را دیر یا زود انجام دهد بدون تردید قدرتی شکست‌ناپذیر خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‎های خود گفت: ارتقاء مدرسه‌های علمیه خواهران در بوشهر به سطح‌های سه و چهار نیز در دستور کار قرار گرفته و به طور جد دنبال می‌شود.

بهجت‌پور اظهار کرد: در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران باید با گامی رو به جلو بتوان حدود ۲۰ رشته سطح سه و ۶ رشته سطح چهار را در مدرسه‎های علمیه خواهران استان بوشهر راه‎اندازی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: نظام ایران و بشریت برپایه هدایت استوار است و به همین خاطر حوزه علمیه خواهران نقش مهمی در این حوزه را دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: جهان استکبار نیز در تهاجم نرم خود گروه بانوان را در اولویت قرار داده چرا که هم خود بانوان تاثیرگذار هستند و هم بر نزدیکان و محیط اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری دارند.

وی ادامه داد: در جبهه مقاومت بانوان و ایران نیز بانوان نقشی ویژه دارند و به عنوان منبع و مغز این خط مقاومت و هدایت با تولید علم برای هدایت جامعه نقشی محوری ایفا می‎کنند.

صفایی بوشهری افزود: هر روز به قدرت و اقتدار معرفتی و اخلاقی در حوزه‌های علمیه افزوده می‌شود و این نور هدایت از ایران به سراسر جهان منتقل می‎شود.

وی با اشاره به نقش ویژه بانوان عنوان کرد: باید از این ظرفیت به نحو مطلوبی در عرصه‎های بین المللی استفاده کرد.

صفایی بوشهری همچنین با اشاره به برگزاری کنگره علامه بلادی در استان بوشهر اظهار کرد: بخش قابل توجهی از عنوان‎های برتر این کنگره توسط بانوان کسب شده که این نشان از جایگاه علمی ارزشمند آنان است.

وی افزود: در بخش افق ترسیمی برای توسعه زیرساخت‎های حوزه علمیه خواهران استان بوشهر تاکنون ۹۰ درصد از افق ۱۴۰۴ در این استان محقق شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عزاداری شب عاشورا در خورموج