ورشتپن ناراحت از پنالتی‌ها؛ با این جریمه ها اجازه رقابت نمی دهند


ورشتپن ناراحت از پنالتی‌ها؛ با این جریمه ها اجازه رقابت نمی دهند (https://f1iran.com/183159/%d9%88%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%be%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d9%86%d8%a7%d9%84%d8%aa%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%d8%9b-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%a7/) اولین بار در فرمول یک ایران | F1 IRAN...

فرمول یک ایران – بعد از یکی از دراماتیک ترین مسابقه های تاریخ، مکس ورشتپن احساس می کند فرمول یک با پنالتی هایش اجازه رقابت نمی دهد.

با نزدیک تر شدن به پایان رقابت ها همگی انتظار رقابتی سخت و هیجان انگیز در جده را داشتند اما اتفاقاتی که در این مسابقه رخ داد دیوانه وار بود.

هرج و مرج و هیاهوی اصلی هنگامی رخ داد که در یکی از شروع مجدد ها مسابقه همیلتون سعی داشت در خارج پیچ یک از مکس سبقت بگیرد که راننده هلندی به پیچ نرسید و با خروج از آن برتری کسب کرد و خود را جلو نگه داشت. بعد از پرچم قرمز دوم دو تیم به توافق رسیدند که مکس از سوم و لوییس از دوم مسابقه را شروع کنند.

در شروع مجدد ورشتپن از اکون و همیلتون عبور کرد و باز هم پیشتاز شد. چند دور بعد باز هم این دو برای سبقت درگیر شدند که باز هم همان اتفاق افتاد و به ورشتپن گفته شد باید رتبه را پس دهد. او پر مستقیمی قبل از پیچ ۲۷ این کار را انجام داد و سرعت خود را پایین آورد اما همیلتون از این موضوع اطلاع نداشت و به پشت ماشین مکس برخورد کرد و بال جلویش آسیب دید و ورشتپن نیز ده ثانیه جریمه دریافت کرد. پنج ثانیه جریمه دیگر نیز به دلیل راندن همیلتون به خارج از پیست به او داده شد. همیلتون بعد از عبور توانست به راحتی جدا شود چراکه لاستیک های مدیوم مکس خرده شده بودند.

وقتی که در رادیو به ورشتپن اطلاع داده شد که به عنوان راننده روز انتخاب شده است، تیم به او گفت:

به نظر می رسد عده ای پشتیبان تو هستند چراکه تو راننده روز انتخاب شدی. منظورم فیا نیست، افراد دیگری هستند.

وقتی که از ورشتپن درباره دستاوردش در این مسابقه سوال شد گفت:

خوشبختانه هوادارن این ورزش ذهنیت واضح و شفافی از رقابت دارند اما چیزی که امروز اتفاق افتاد باور نکردنی بود. فقط تلاش می کردم مسابقه دهم و این ورزش بیشتر به پنالتی‌ها توجه می کند نه رقابت.

این برای من فرمول یک نیست اما حداقل هواداران لذت بردند و تمام تلاشم را کردم ولی مشخصاً به اندازه کافی سریع نبودیم با این حال از دومی خوشحالم.

ورشتپن ناراحت از پنالتی‌ها؛ با این جریمه ها اجازه رقابت نمی دهندورشتپن ناراحت از پنالتی‌ها؛ با این جریمه ها اجازه رقابت نمی دهند

لوییس همیلتون و مکس ورشتپن – ردبول و مرسدس فرمول یک بریتانیا 2021

هردو راننده اکنون با امتیاز برابر گام به ابوظبی می گذارند با این تفاوت که مکس برد بیشتری دارد و همچنان در جدول بالاتر است.

ورشتپن افزود:

این فصل بالا و پایین زیادی داشته است و هم لحظات خوب داشتیم و هم بد. حالا نوبت دور پایانی است. فصل هیجان انگیزی را پشت سر گذاشتیم و امیدوارم ماشین خوبی آنجا داشته باشیم.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


جنگ ردبول و رنو همچنان ادامه دارد؛ آقای رنو خیال بافی نکن!